پذیرش دانشجوی دکترای (بیمسنجی) برای اولین بار در کشور

رییس پژوهشکده بیمه خبر داد:

رییس پژوهشکده بیمه از پذیرش دانشجوی دکترای علوم اکچوئرال (بیمسنجی) در دانشگاه شهید بهشتی در سال ۹۵ بر اساس تفاهم نامه منعقده با پژوهشکده بیمه خبر داد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، دکتر غدیر مهدوی در این نشست که همزمان با برگزاری سمینار روش های مدرن در علوم اکچوئرال برگزار شد، با اعلام مطلب بالا گفت: بیمه علمی است که محاسبات آن بر اساس احتمالات و تصادف است و کمتر رشته ای به این صنعت شباهت دارد. بنابر این بهره گیری از علوم اکچوئرال

می تواند به توانمند سازی صنعت بیمه کمک کند.
وی تصریح کرد: هدف این همایش، بهره گیری دقیق و کیفی از مباحث علمی روز در این زمینه و نظارت کارا و صحیح در صنعت بیمه است.
ایشان همچنین به جایگزینی نظارت مالی در صنعت بیمه به جای نظارت تعرفه ای در سال های اخیر اشاره کرد و بررسی توانگری مالی شرکت ها را مثال دقیقی در این بحث دانست و افزود: علم اکچوئری زمینه ساز نظارت کارامدتر خواهد بود. دکتر مهدوی با طرح اهمیت ترویج این علم گفت: خوشبختانه شاهد به ثمر نشستن تلاش های پژوهشکده بیمه در تعامل با دانشگاه های کشور هستیم و در سال 95 برای نخستین بار در کشور دانشجوی دکترای رشته علوم اکچوئرال(بیمسنجی) در دانشگاه شهید بهشتی پذیرش خواهد شد.

وی همچنین گفت: طبق تفاهم نامه با دانشگاه علامه طباطبایی قرار است که در رشته بیمه در مقطع دکترا نیز دانشجو پذیرفته شود که این طرح مراحل نهایی خود را طی می کند.
رییس پژوهشکده بیمه همچنین در این نشست خبری در پاسخ سوال خبرنگاران در زمینه علت تصمیم گیری در ارائه رایگان الحاقیه بیمه شخص ثالث با وجود افزایش نرخ دیه و تناسب آن با مباحث علمی گفت: تناسب حق بیمه و پرداخت خسارت اصل بدیهی در صنعت بیمه است، اما تصمیم عدم افزایش نرخ شخص ثالث در سال جاری به دلیل مصالح بزرگتر کشور و جلوگیری از تورم روانی زیانبار در این زمینه بود. بنابر این بیمه مرکزی برای کاهش شوک روانی این تصمیم منطقی را اتخاذ کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  4  =