کاهش عیار طلا منتفی شد

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از منتفی شدن طرح کاهش عیار مصنوعات طلا خبرداد و گفت: در گزارش تحقیقی و نظرسنجی صورت گرفته بیش از ۷۵ درصد به عدم اجرای این طرح رای دادند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از طلا محمد کشتی آرای در خصوص کاهش یا تعدیل عیار طلا در کشور اظهار داشت: سال گذشته با توجه به نوسانات قیمت طلا و همچنین افزایش بهای آن یکی از انجمنهای صنفی پیشنهادی را مبنی بر کاهش عیار طلا جهت افزایش میزان تولید مطرح کرد تا عیارهای پایین تری از طلا را داشته باشیم.
وی در ادامه افزود: در پی مطرح شدن موضوع کاهش عیار طلا بسیاری از سازمانها نسبت به این موضوع اظهار نظر کردند که خود انجمنهای صنفی طلا و جواهر نیز از این طرح انتقاد کرد و در نهایت یک برخورد آرا پیش آمد که آیا این کار عملی است؟ آیا مقرون به صرفه است؟ آیا مورد پذیرش مردم واقع خواهد شد؟
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر تاکید کرد: اظهارنظرها در خصوص کاهش عیار طلا به صورت شخصی بود و طی جلسات متعدد که در سازمان ملی استاندارد و اتحادیه های صنفی برگزار شد مقرر شد یک کار تحقیقاتی توسط سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان ملی استاندارد و اتحادیه های کشوری صورت بگیرد و در مراکز 31 استان کشور و تهران انجام گیرد.
کشتی آرای همچنین تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد سازمان حمایت از مصرف کننده کار تحقیقاتی را در 31 استان کشور و اتحادیه کشور در استان تهران انجام دهد.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه کشوری کار تحقیقاتی را دراستان تهران به جهاد دانشگاهی واگذارکرد اذعان داشت: هزار پرسشنامه در تهران توزیع شد که 500پرسشنامه به افراد فعال صنفی و 500 پرسشنامه به افراد مصرف کننده در مراکز عمده خرید و فروش، بازار و کریم خان توزیع شد و نتیجه تحقیقات به صورت یک جزوه منتشر شد که نتیجه آن روز چهارشنبه گذشته در سازمان ملی استاندارد همزمان با گزارش تحقیقی سازمان حمایت از مصرف کننده مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در پایان به سایت طلا گفت: چون درنتیجه هر دو گزارش و نظرسنجی بیش از 75 درصد مخالف کاهش عیار طلا به 14،12 و 9 بودند، مقرر شد فعلا بحث کاهش عیار کاملا منتفی شود و تا موقع مناسب اگر لازم شد مجددا انجام شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  +  1  =