اظهارات یلن به ضرر قیمت جهانی طلا شد

قیمت جهانی طلا که در آغاز مبادلات روز جمعه با افزایش نسبی روبرو شده بود پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا بخشی از این افزایش قیمت را از دست داده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از رویترز، جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا از احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال خبر داده است ولی در عین حال نسبت به وضعیت بازار کار و اشتغال ابراز نگرانی نموده است.
بر اساس این گزارش جورج گرو تحلیلگر موسسه آر بی سی کاپیتال تاکید کرد که به نظر می رسد فدرال رزرو قصد دارد بدون توجه به تحولات یونان، نرخ بهره را تا پایان امسال افزایش دهد.
قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی در پایان مبادلات روز جمعه با 0.1 درصد افزایش به 1161 دلار رسیده است. قیمت طلا روز چهارشنبه برای لحظاتی به کمتر از 1146 دلار رسید که این پایین ترین رقم در 4 ماه گذشته به شمار می رود.
به گزارش سایت طلا، پس از اظهارات یلن ارزش دلار در بازارهای بین المللی با افزایش نسبی روبرو شد و ارزش یورو نیز کاهش یافت. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اگر توافق بر سر بحران مالی و بدهی یونان حاصل شود، این مساله به ضرر قیمت جهانی طلا خواهد بود و نگرانی ها نسبت به وضعیت یونان از بین خواهد رفت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  40