نگرانی شرکت های بیمه و بیمه گران اتکایی از اعمال تحریم های جدید علیه ایران

تحریم های که از روز گذشته -دوشنبه- علیه ایران به اجرا گذاشته شد، برای بسیاری از شرکت های بیمه و بیمه اتکایی معنای خاصی را در بردارد.تحریم های جدید علیه شرکت های غیرآمریکایی در انواع مختلف به کار گرفته شده است اما یکی از بندهای قانون جدید مستقیما بیمه گران عادی و اتکایی را خطاب قرار می دهد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از بیزینس اینشورنس، "دواگ مگ" مشاور ارشد کاخ سفید و یکی از کارشناسان تحریم، در اینباره گفت: لایحه ای که از دوم ماه جولای علیه تهران به اجرا گذاشته شد، بیمه گران عادی و اتکایی را با فشارهای بیشتری مواجه می کند چرا که آنان باید در روابط تجاری خود با تهران آگاهانه تر از گذشته عمل کنند.

او ادامه می دهد: تحریم های جدید علیه شرکت های غیرآمریکایی در انواع مختلف به کار گرفته شده است اما یکی از بندهای قانون جدید مستقیما بیمه گران عادی و اتکایی را خطاب قرار می دهد.

"باراک اوباما" رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، ماه گذشته طرحی را امضا کرد که طبق آن بخش انرژی و کشتیرانی ایران هدف قرار گرفته بود. این طرح از روز گذشته _دوشنبه_ اجرایی شد.
طبق گزارش های منتشر شده، همچنین تحریم ‌های دیگری علیه ایران که واحد پول ملی و صنایع خودروسازی را هدف قرار می‌ دهد به اجرا گذاشته می ‌شود.

بنا بر متن قانون تحریمی جدید، افراد و نهادهایی که به هر فرد یا موسسه‌ ای که پیش از این به خاطر ارتباط با ایران تحریم شده، کمک مادی کنند نیز خود شامل تحریم آمریکا خواهند شد.

مگ در ادامه افزود: این تحریم ها بیمه گرانی که با بخش انرژی، کشتی سازی و بخش کشتیرانی ایران همکاری می کنند، هدف قرار می دهد و این مسئله فعالیت های آنان را با مشکلات بیشتری رو به رو می کند.

این کارشناس بر این باور است که اکنون شرکت های بیمه نگران بخشی از فعالیت هایشان هستند که به ایران مربوط می شود.

باراک اوباما لایحه مربوط به این تحریم را روز  ۱3 دی ۹۱ امضا کرد و در آن زمان با ابراز نگرانی از امکان ارتباط بخش ‌های "انرژی، کشتیرانی، کشتی ‌سازی و بنادر" جمهوری اسلامی با فعالیت ‌های مربوط به گسترش سلاح‌ های هسته ‌ای، تحریم‌ های شدیدتری را علیه این حوزه‌ ها اعمال کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  61  =  69