بازنگری ساختاری در بیمه نوین در دستور کار قرار گرفت

حسین کریم خان زند

در شرایط پساتحریم بنگاه های اقتصادی کشور با تغییرات و پیچیدگی های خاصی رو به رو می شوند که برای درک و عبور از چالش های موجود باید این تغییرات و پدیده های جدید رصد شوند.

به گزارش ریسک نیوزاز روابط عمومی بیمه نوین، حسین کریم خان زند در نشست سراسری مدیران و رؤسای مناطق و شعب بیمه نوین با اشاره به تغییرات پیش روی اقتصاد و صنعت بیمه با بیان این مطلب گفت: در همین مدت کوتاه دو شرکت بیمه ای به بازار پیوسته اند و چند شرکت دیگر نیز در صف انتظار هستند. این تحولات هشداری است برای تغییر رویکرد و کسب آمادگی برای رویارویی یا رقبای جدید. این مسئله به حدی جدی است که سهم 55 درصدی یک شرکت بیمه ای به حدود 35 درصد کاهش یافته است.

کریم خان زند به عنوان راه حل عبور از این چالش تصریح کرد: گام نخست رصد جدی رقبا و وضعیت بازار است و در قدم بعدی باید خود را به استانداردها و مطلوب مشتریان و ذینفعان هر چه بیشتر نزدیک کنیم. این تهدید می تواند تبدیل به فرصت شود اگر با شناخت و تحلیل به موقع و تغییر رویه بتوانیم ضعف های بازار و عارضه های سازمانی خود را پوشش دهیم.

مدیرعامل بیمه نوین در ادامه درخصوص تغییرات ساختاری شرکت بیان کرد: بازنگری ساختاری و تغییر الگو در شرکت بیمه نوین در دستور کار قرار گرفته و با توجه به نیاز و تغییرات بازار، بخش فنی شرکت در دو معاونت اموال و مسئولیت و معاونت اشخاص تعریف خواهد شد و در بخش پشتیانی نیز معاونت مالی و اداری و معاونت امور شعب و بازاریابی فعالیت خواهند کرد.

وی با تأکید بر نقش و اهمیت نیروی انسانی افزود: من بارها در جلسات مختلف تأکید داشته ام که نیروی انسانی سرمایه اصیل و حیاتی یک سازمان است و منبع بی پایانی است که با گذشت زمان از ارزش های آن کم نخواهد شد اما استعداد و کفایت نیروی انسانی تنها با استقرار نظام عادلانه در سازمان در مقوله تعاملی و همچنین توزیع منابع مدیریت خواهد شد.

وی در ادامه گفت: به همین دلیل آیین نامه استخدامی و آیین نامه حقوق و دستمزد با هدف اجرای عدالت سازمانی در دستور کار قرار گرفته و شخصاً پیگیر آن هستم و معتقدم تسهیلات و منابع حمایتی شرکت باید به صورت عادلانه بین شعب و ستاد توزیع شود. معیار ما در کیفیت عملکرد و گزارش های آماری است.

کریم خان زند در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم داشتن برنامه استراتژیک در دستیابی به اهداف تعیین شده تأکید و خاطر نشان کرد: انتظار من از تک تک کارکنان شرکت بیمه نوین شناخت برنامه استراتژیک شرکت و داشتن برنامه کاری و ارزیابی اقدامات است. چرا که برنامه ریزی مهمترین و کلیدی‌ترین سند برای رشد است و به وسیله آن علاوه بر آگاهی از فرصت‌ها و تهدیدهای پیش رو قابلیت پیش بینی روش های مواجهه با آنها امکان پذیر می شود.

مدیرعامل بیمه نوین در پایان تصریح کرد: برنامه ریزی می تواند منجر به پویایی و حتی نشاط سازمانی شود و انتظار من پویایی و تحرک بیشتر از سوی شعب با همراهی ستاد و با تلاش مضاعف در رسیدن پرتفوی به بودجه تعیین شده است.
گفتنی است برگزاری پنل تخصصی به منظور هم اندیشی در حوزه فنی، مالی و اداری و مدیریت شعب با حضور معاونان و مشاوران مدیرعامل از دیگر برنامه های این نشست بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×  1  =