وضعیت ۵نماد متوقف بورسی

سازمان بورس وضعیت ۵ نماد غایب بورسی را شفاف سازی کرد.

به گزارش ریسک نیوزاز اخبار پولی مالی، اداره نظارت بر ناشران بورسی وضعیت نمادهای متوقف بیش از 7روزکاری  شرکت های پذیرفته شده در بورس، بررسی و اقدامات صورت گرفته و در حال پیگیری را اعلام کرد.

غیبت شرکت کنتورسازی در 27 مرداد ماه سالجاری برای برگزاری مجمع عادی به طور فوق العاده آغاز شد. این شرکت که سود سال مالی 92 را نیز به سهامداران بدهکار است، سهامداران بیشماری را منتظر نگاه داشته است. بنابه اعلام بورس، اطلاعاتی که باید توسط شرکت ارائه شود، علیرغم پیگیری های مکرر تاکنون ارسال نشده است.

شرکت کارخانجات پارس الکتریک در اواخر تیرماه امسال برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه سال مالی 93 از بازار جدا شد اما این شرکت نیز تا کنون اطلاعات درخواستی بورس را ارائه نکرده و پیگیری های سازمان نیز به جایی نرسیده است.

نماد معاملاتی شرکت بانک پارسیان نیز در اواخر تیرماه برای برگزاری مجمع سالانه 93 متوقف شد، بانک پارسیان نیز در مقابل پیگیری های مکرر سازمان بورس اطلاعات پیش بینی درآمد هرسهم سال مالی 94 براساس عملکرد 3ماهه همچنین اطلاعات و صورت های مالی میاندوره ای دوره 3 ماهه منتهی به پایان خرداد 94 را ارائه نکرده است.

نماد معاملاتی شرکت سرامیک های صنعتی اردکان به دلیل ابهام در اطلاعات پیش بینی درآمد هر سهم، بیش از یکسال است که متوقف است،

مطابق صورت‌های مالی 12 ماهه منتهی به 92.12.29 مانده بدهی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان بابت تسهیلات دریافتی(اصل و فرع) به مبلغ 494ر141 میلیون ریال بوده که تسهیلات مذکور به حساب شرکت منتقل شده است. انتقال تسهیلات سهامدار عمده به شرکت سرامیک صنعتی اردکان برخلاف مفاد ماده 132 قانون تجارت است و بر همین اساس مفاد ماده 148 قانون تجارت مبنی بر رعایت یکسان حقوق سهامداران رعایت نشده است. همچنین مطابق صورت‌های مالی حسابرسی‌شده 12 ماهه منتهی‌به 92.12.29 مبلغ 625ر75 میلیون ریال مانده بدهی شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان بابت وام‌های اخذ شده در سنوات قبل به نام شرکت سرامیک‌های صنعتی اردکان از بابت بخش دیگری از معاملات با سهامدار عمده شرکت، به حساب سهامدار عمده منتقل شده است.

موضوع مذکور طی جلسات متعدد با اعضای هیئت مدیره و سهامدار عمده شرکت مطرح و در جلسه مورخ 93.7.20 مقرر شد که سهامدار عمده حداکثر ظرف یک ماه بدهی انتقال یافته به حساب شرکت را تعیین تکلیف کند. در این خصوص با توجه به اتمام مهلت مقرر و تکالیف مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام سال مالی 93 (مورخ 94.4.31) تاکنون هیچگونه تاییدیه‌ای مبنی بر موافقت بانک پارسیان با خروج بدهی های مزبور از تعهد شرکت سرامیک های صنعتی اردکان و انتقال کامل بدهی های سهامدار عمده به حساب شرکت مجتمع صنایع و معادن احیاء سپاهان به این سازمان ارائه نشده است. با توجه به موضوعات مطرح شده فوق، پس از حصول نتیجه در خصوص معاملات مذکور و انعکاس اطلاعات شرکت به بازار، نماد شرکت قابل بازگشایی خواهد شد.

در میان غائبین بورسی، نماد معاملاتی شرکت صنایع کاشی اصفهان، از آذرماه سال 92  به دلیل عدم برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه سال 93 و عدم ارائه صورت های مالی حسابرسی شده سالانه سال 93 متوقف است.

پیگیری های سازمان در مورد این شرکت نیز تاکنون به نتیجه ای نرسیده است و همچنان نماد این شرکت متوقف است، این شرکت علاوه بر عدم ارائه صورتهای مالی تلفیقی گروه و شرکت اصلی برای سال مالی منتهی به 93.12.29 (حسابرسی شده)، صورتهای مالی حسابرسی شده سالهای مالی 92 و 93 شرکت بازرگانی ارمغان کاشی – سهامی خاص(شرکت فرعی)، مجامع عمومی عادی سالیانه سال مالی 93 را نیز برگزار نکرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  48  =  54