بیمه رازی جزء ۴ شرکت بیمه اتکائی قرار می گیرد /سود تقسیمی بین صاحبان سهام ۱۳۴ میلیارد ریال

مجمع عمومی عادی بیمه رازی برگزار شد؛

شرکت بیمه رازی ۱۳۸ درصد از بودجة مصوب خود را در حق بیمة صادر و ۱۵۴ درصد از بودجة مصوب در درآمد سرمایه گذاریها را پوشش داده است. خسارتهای پرداخت شده در سال ۹۳ به مبلغ ۲،۱۰۴ میلیارد ریال بوده که در مقابل رشد ۸۳ درصدی حق بیمة صادره فقط ۵۲ درصد رشد داشته است .

به گزارش ریسک نیوز،مجمع عمومی عادی بطور فوق العادة شرکت بیمه رازی(سهامی عام) در سی ام آبان ماه 1394 در سالن اجتماعات شرکت با حضور بیش از 92 درصد از سهامداران برگزار گردید.

مظلومی ضمن ارائه گزارش مقایسه ای صورت سود و زیان سال 93 با سال های 92 و 91 اعلام نمود که شرکت بیمه رازی با فروش 4،495،362 میلیون ریال در سال 93، رشد 83 درصدی نسبت به حق بیمة صادره در سال قبل را تجربه نموده است.

مظلومی اشاره کرد: شرکت بیمه رازی رشد قابل توجهی نسبت به رقبای خود در صنعت بیمه داشته است.این در حالی است که بیمه رازی در 20/01/1382 ثبت و در 28/02/1382 از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران همزمان با چهار شرکت خصوصی دیگر رسمأ مجوز فعالیت خود را اخذ نموده است و در سیزدهمین سال فعالیت خود می­باشد.

مظلومی افزود: بیمه رازی همزمان با ثبت افزایش سرمایة خود تا مبلغ 2،000 میلیارد ریال، درخواست خود را مبنی بر اخذ مجوز قبولی اتکائی از داخل و خارج کشور به بیمه مرکزی ارائه نموده است که پس از اخذ مجوز قبولی اتکائی جزء 4 شرکت بیمه اتکائی قرار خواهد گرفت. پیشرو بودن بیمه رازی در ارائه خدمات و طرح های نوین بیمه­ای چشم انداز شرکت بوده که در کمیتة استراتژی طراحی شده و قرارگرفتن در جایگاه برترین شرکت بیمه ای در تمامی شاخصها هدف بیمه رازی است.

به گفته وی در ارزشهای سازمانی که توسط همکاران در سراسر کشور به رأی گذاشته شده است مشتری مداری در رأس کلیة ارزشها قرار گرفته است. مشارکت، خلاقیت و نواوری، روحیة یادگیری مستمر و مسئولیت پذیری ارزشهای سازمانی بیمه رازی می­باشد.

 

شرکت، با حجم فروش معادل 4،495 میلیارد ریال بدون در نظر گرفتن شرکتهای دولتی که واگذار شده اند در ردیف 3 شرکت برتر خصوصی قراردارد. بیمه رازی با اتکا بردانش تخصصی مدیران و کارکنان و پشتیبانی سهامداران با نسبت 138 درصد و رتبة یک توانگری مالی حوزة فعالیت خود را در کشور گسترده نموده و مسئولیت اجتماعی خود با اجرای شعار پرداخت خسارت ظرف 24 ساعت نسبت به رفع انتظار مشتریان و تحقق اهداف پیش رو به نحوه مطلوب اجرا می­نماید.

مضلومی تصریح کرد:سرمایه گذاری و اجرای سیاستهای مالی مناسب و اختصاص ذخائر واقعی جهت بالا بردن کرانة توانگری مالی و پرداخت سریع و 24 ساعتة خسارت، بازبینی و بهینه سازی و حذف فرآیندهای غیر ضروری مالی، شناسائی و واریز خسارت زیاندیدگان بدون مراجعة مجدد آنان به صورت سراسری در کل کشور، اجرای نظام کنترلهای داخلی و حذف عملیات پر ریسک صدور چک، تسهیل فرآیند وصول با ابزارهای نوین الکترونیکی و اجرای داشبوردهای مدیریتی و سرمایه گذاری در بازارهای کارا از استراتژیهای مالی شرکت بوده که ضمن رعایت حد نصابهای مقرر در آئین نامه های بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رعایت صرفه و صلاح سهامداران، این استراتژیها را اجرا نموده است.

شرکت بیمه رازی 138 درصد از بودجة مصوب خود را در حق بیمة صادر و 154 درصد از بودجة مصوب در درآمد سرمایه گذاریها را پوشش داده است. خسارتهای پرداخت شده در سال 93 به مبلغ 2،104 میلیارد ریال بوده که در مقابل رشد 83 درصدی حق بیمة صادره فقط 52 درصد رشد داشته است که پس از اجرای طرح پرداخت 24 ساعته که با برگزاری کمپین های تبلیغاتی همراه بوده است، افزایش رضایتمندی بیمه گذاران را به همراه داشته است.

به گفته وی بیمه رازی علی رغم وجود تحریمهای بین المللی از طریق روابط بین المللی و انعقاد قرارداد در سنوات قبل با شرکت هانوفری آلمان فعالیت می­نمود که امیدواریم با حذف تحریمها، پوشش واگذاری اتکائی را از طریق شرکتهای اروپائی ادامه دهیم.

مظلومی افزود: بیمه رازی به عنوان اولین و تنها شرکت بیمه ای کشور در سال 1393، موفق به اخذ تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنند­گان از سوی سازمان رعایت حقوق مصرف کنندگان گردید آن هم بدلیل تلاش همکاران در جهت کسب رضایت مصرف کنندگان  بوده و از آنجا که این رضایت به عنوان اولین ارزش سازمانی شرکت هم می­باشد امیدواریم که در سال آتی نیز به همین شکل ادامه یابد. همچنین بیمه رازی در سال 1393 با توجه به کنترل ریسکهای مالی و اصلاح فرآیندهای مالی موفق به اخذ جایزة ملی مدیریت مالی ایران شده است.

 مدیر عامل مهمترین برنامة های آتی شرکت بیمة رازی را ارتقاء دانش منابع انسانی و سازمانی شرکت، افزایش سرعت در وصول مطالبات، طراحی بیمه نامه های جدید عمر و سرمایه گذاری، مستمری و آتیه فرزندان و سفارشی سازی محصولات، تشکیل مستمر جلسات شورای فنی و کمیتة استراتژیک، افزایش و تقویت فرهنگ نوآوری و خلاقیت در شرکت، اجرای آئین نام های تسهیلات پرسنلی و بالا بردن پتانسیل و قابلیتهای نمایندگان قدیمی و جدید شرکت برشمارد.

پس از قرائت گزارش هیأت مدیره و گزارش حسابرس محترم، مجمع بر اساس دستور جلسه، صورتهای مالی و صورت سود و زیان سال مالی منتهی به 29 اسفند 1393 را با اکثریت آراء تصویب نمود. بر این اساس مبلغ 134 میلیارد ریال به عنوان سود تقسیمی بین صاحبان سهام تقسیم گردید.

موسسه حسابرسی هوشیار ممیز نیز به عنوان حسابرس و بازرس قانونی برای عملکرد سال 1394 از طرف مجمع انتخاب گردید. مجمع مبلغ 6،700 میلیون ریال نیز به عنوان پاداش هیأت مدیره تصویب نمود.

فرشید بخشی به عنوان ریاست مجمع، کاندیداهای عضویت در هیأت مدیرة شرکت بیمه رازی که شامل شرکت پیشگامان تجارت آرکا، حسن عدل خواه، دکتر یونس مظلومی، علی اکبر دیلمانی زاد،  افشین تیرداد به عنوان اعضاء اصلی هیأت مدیره و فرهاد خالقی و اسماعیل جاهدی به عنوان اعضائ علی البدل برای تصدی به مدت 2 سال انتخاب گردیدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  62  =  63