بانکی‌ها سکاندار بیشترین ارزش بازار سهام

بانک ها جانشین فلزات اساسی شدند؛

شرکت‌های فعال در گروه بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی، با ۱۰ شرکت و ۱۲۱ میلیارد و ۹۲۵ میلیون سهم، ۱۷.۸۵ درصد از بازار سهام را در اختیار خود گرفتند.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس، تیرماه امسال گروه فلزات اساسی با 23 شرکت و 54 میلیارد و 454 میلیون سهم، در صدر جدول ارزش بازار ایستاده بود که این ماه جای خود را به بانک ها داده است.

ارزش بازار بانک ها، موسسات اعتباری و سایر نهادهای پولی در 14 تیرماه امسال به 213 هزار و 897 میلیارد ریال رسید تا این شرکت ها را به صدر جدول سوق دهد.

ارزش بازار سهام شرکت های فعال در گروه فلزات اساسی هم 205 هزار و 825 میلیارد ریال است تا این شرکت ها 17.17 درصد بازار را در اختیار خود بگیرند.

همچنین نام محصولات شیمیایی در پله سوم این رده بندی در حالی به ثبت رسیده است که این جایگاه در سال قبل از آن مخابرات بود اما در سال جاری با افزایش ارزش شرکت های این گروه، جایگاه سوم به محصولات شیمیایی اختصاص یافته است.

بر این اساس محصولات شیمیایی با 30 شرکت و 19 میلیون و 99 هزار سهم در بورس 138 هزار و 828 میلیارد ریال از ارزش بازار را به خود اختصاص داده اند.

در این میان مخابرات نیز 9.24 درصد بازار را به خود اختصاص داده و در مقام چهارم ایستاده است.

بعد از مخابرات، شرکت‌های چند رشته ای صنعتی و استخراج کانه های فلزی به ترتیب 8.84 و 7.57 درصد بازار را در اختیار گرفتند و در جایگاه پنجم و ششم ایستادند.

رتبه هفتم جدول ارزش بازار، ماه گذشته به صنعت خودرو و ساخت قطعات اختصاص داشت که این ماه، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته ای جایگزین آن شده است.

فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای هم اکنون 4.72 درصد ارزش بازار را در اختیار دارد. این صنعت 56 هزار و 608 میلیارد ریالی، با هفت شرکت و 21 میلیارد و 632 میلیون سهم در بورس اوراق بهادار تهران فعال است.

بر این اساس، صنعت خودرو و ساخت قطعات با 31 شرکت، 37 میلیارد و 738 میلیون سهم و سهم 4.08 درصدی در بازار سرمایه در مقام هشتم ایستاد.

بعد از خودرو و ساخت قطعات، صنعت سیمان، آهک و گچ با 2.82 درصد و محصولات دارویی با 2.29 درصد از ارزش بازار سرمایه در جایگاه های بعدی ارزش بازار ایستادند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  24