سیف، بایکوت شد!

رسانه‌های وابسته به دولت و اصلاح‌طلبان به هر پدیده‌ای، به اندازه‌ای که بخواهند ضریب می‌دهند و هرگاه از اتفاقی ناراضی باشند، آن را چنان رقیق جلوه می‌دهند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است.

 

این، قاعده‌ای طبیعی در منشور رسانه‌ای دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان است و آنها به هر پدیده، به اندازه‌ای که بخواهند ضریب می‌دهند و هرگاه نیز که از اتفاقی ناراضی باشند، آن را چنان رقیق جلوه می‌دهند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است! مثلا در اواخر سال 94 وقتی مرکز آمار، گزارش جدیدش را در خصوص ضریب جینی در سال 93 منتشر کرد، این رسانه‌ها در اقدامی عجیب، به جای آنکه ضریب جینی در سال 93 را با سال گذشته‌اش مقایسه و تحلیل کنند، آن را با آمار سال 89 مقایسه کردند! و بعد نتیجه گرفتند که دولت یازدهم در کاهش فاصله‌ی طبقاتی موفق بوده است! حال آنکه ضریب جینی در پایان سال 91، به عدد 0.3659 رسید که این رقم در پایان سال 92 به پایین‌ترین میزان خود پس از انقلاب اسلامی، یعنی 0.3650 کاهش یافت و دولت یازدهم در عادلانه‌ترین سال توزیع ثروت بین طبقات اجتماعی، کار خود را آغاز کرد. اما این آمار در پایان سال 93 افزایش یافت و به رقم 0.3788 رسید و این یعنی دولت یازدهم نتوانست روند نزولی ضریب جینی را کنترل کند.

از نظر این رسانه‌ها فساد بسیار بد است، اما فقط برای دولت‌های گذشته؛ اما هنگامی که یکی از نمایندگان مجلس، دست دولت درست‌کاران را در زمینه‌ی تخلفات اقتصادی رو می‌کند، به ناگاه با بایکوت رسانه‌ها مواجه می‌شود و فردایش اعلام می‌کنند که اصلا فسادی در کار نبوده است!

عموماً در نظر این قبیل رسانه‌ها، «حقیقت» از مفهوم واحدی برخوردار نیست و آنها فقط به «حقایقی» که مد نظر دارند می‌پردازند تا بلکه با نفی دیگران، خود را اثبات نمایند. این رسانه‌ها هم‌گام با سیاست‌های دولت، آن‌چنان بر طبل برکات برجام کوبیدند که ظاهراً خودشان هم فراموش کرده‌اند که آن همه سینه‌چاکی برای برجام و سیاست‌های اقتصادی دولت، خودشیرینی‌ای بیش نبوده است و آنچه در این میان قربانی شد، حقیقتی بود که در آستانه‌ی سه‌ماهگی برجام از زبان رئیس بانک مرکزی برملا شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  +  1  =