نزول قیمت سکه آتی همراه بازار داخلی، مخالف بازار جهانی

سکه آتی که در هفته جاری روند نزولی را تجربه می‌کند روز گذشته ـ دوشنبه ـ نیز با قیمت سکه در بازار داخلی کشورمان همراه شده و کاهش بین سه درصدی داشته است، این درحالی است که قیمت هر اونس طلای جهانی افزایش یافته و از ۱۵۸۴ دلار به ۱۵۸۶ دلار رسید.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا، سکه تحویل مهرماه با 3.22 درصد افت قیمت نسبت به روز قبل خود از 850 هزارتومان به 822 هزارتومان در بورس کالای ایران رسید، رقمی که نزدیک به 50 هزارتومان از رقم اولیه عرضه این سکه در یک ماه گذشته هم کمتر است.

سکه تحویل شهریور نیز با 3.3 درصد افت،‌به 793 هزارتومان، سکه تحویل مرداد با 2.63 درصد کاهش به 741 هزارتومان رسید.

سکه تحویل تیرماه نیز با2.27 درصد کاهش قیمت نسبت به روز قبل خود تقریبا با سکه در بازار آزاد یکی شد چراکه قیمت سکه تمام طرح قدیم 708 و قیمت سکه تمام طرح جدید 705هزار تومان در این روز بود.

یک کارشناس امور بورسی علت افت قیمت سکه آتی در روزهای اخیر را کاهش قیمت دلار و در کنار آن فعال شدن بازار بورس به عنوان بازار موازی عنوان کرد و گفت: با فعالیت بازار بورس، مردم سعی می‌کنند پول خود را از بازاری مانند سکه و طلا بیرون آورده و در بورس سرمایه‌گذاری کنند و همین امر نیز تاحدودی موجب شده که بازار سکه آتی کاهش قیمت داشته باشد.

حسن پور در گفت‌وگو با خبرنگار بورس ایسنا افزود: البته در این روزها قیمت طلای جهانی نیز کاهش داشت و همچنین بحث‌هایی همچون بسته شدن تنگه هرمز از سوی ایران و برخی فشارها کمتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد که اگر مجلس به بسته شدن تنگه هرمز رای داده و آن را تصویب کند، قطعا قیمت‌ها از جمله قیمت دلار بسیار بالا خواهد رفت.

وی افزود : البته با توجه به افزایش قیمت طلای جهانی در روز دوشنبه به نظر می‌رسد که سکه آتی روزهای آخر روند نزولی را طی کند و مجدد رشد داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

31  −  29  =