۹ میلیارد دلار خسارت آتش سوزی اخیر کانادا

آتش سوزی گسترده نزدیک شهر “فورت مک موری” در استان “آلبرتا” در قلب منطقه شن‌ های نفتی کانادا حدود ۹ میلیارد دلار خسارت بیمه ای بر جای گذاشته است.

به گزارش ریسک نیوزاز صنعت بیمه به نقل از وب سایت خبری "سی‌بی‌سی"،‌ تحلیلگران بانک مونترال اعلام کردند که میزان خسارت های بیمه ای وارد شده به دنبال آتش سوزی اخیر در جنگل های فورت مک موری به 9 میلیارد دلار می رسد البته اگر بازسازی تمام شهر مد نظر گرفته شود.

در این گزارش آمده است بی خانمان شدن 80 هزار نفر و تخریب بیش از صدها منزل مسکونی خسارت های سنگین مالی را به دولت کانادا وارد کرده است. سال 2011 میلادی آتش سوزی مشابه ای در منطقه "آلتا" کانادا روی داد که تنها 750 میلیون دلار برای بیمه گران خسارت برجای گذاشت؛ طبق گزارشها این آتش سوزی و بلایای مربوط به آن در تاریخ کانادا تاکنون بی سابقه بوده است اما اگر بخواهیم این آتش سوزی را با آتش سوزی اخیر فورت مک موری مقایسه کنیم، باید گفت خسارت های کنونی به دلیل وسعت منطقه بسیار بیشتر خواهد بود.

آتش سوزی که از روز اول می در مناطق جنگلی حومه شهر فورت مک موری آغاز شد، با وزش باد شدید به سرعت گسترش یافت و بیش از 2 هزار و 650 هکتار را فرا گرفت. همچنین این آتش سوزی به مناطق جنوبی این شهر نزدیک و حتی باعث شد تا خروجی جنوبی این شهر بسته شود و ساکنان مجبور به فرار به سوی مناطق شمالی این شهر شده‌اند.

گفتنی است، بسیاری از تاسیسات شن‌ های نفتی کانادا در شمال و شرق این شهر واقع شده که این موضوع نگرانی‌ ها درباره رسیدن آتش به این مناطق را در پی داشته است. همچنین در پی گسترش آتش سوزی، شماری از پروازهای فرودگاه فورت مک موری لغو شده است.

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

95  −  88  =