چه کسانی با دست خالی روحانی را به تلویزیون فرستادند؟

مسئله حضور رسانه‌ای رییس دولت در چنین وضعیتی نه تنها دستاوردی به همراه نخواهد داشت، بلکه بخشی از افول اعتماد شهروندان به ساختار اجرایی و دولت را دامن می‌زند. به نظر می‌رسد تا زمانی که دولت مردان دارای تصویری نسبتا جامع از پیشرفت کارهای بر زمین مانده در حوزه دولت مطمئن نشدند، فرستادن حسن روحانی را به صدا و سیما منتفی و برای پیش‌برد کارها کوشش بیشتر کنند، در غیر اینصورت به غیر از دلسرد کردن مردم موفق به هیچ کاری نشده‌اند.

به گزارش ریسک نیوز، با گذشت چند روز از سخنان حسن روحانی درباره وضعیت اقتصادی کشور در صدا و سیما همچنان شاهد واکنش‌های منفی از سوی فعالان اجتماعی و رسانه‌ای هستیم، حرف‌هایی که سبب شد حتی نشریات تخصصی در حوزه خودرو نیز به گفته‌های ایشان انتقاد داشته باشند.

 روزنامه اصلاح طلب بهار می افزاید: "گویی همگان منتظر بودن تا چنین روزی فرا برسد و بخشی از نقدهای ناگفته را درباره سیاست‌های اقتصادی دولت دوازدهم را بازگو کنند. اشکال و ایرادی که دولت یازدهم در حوزه رسانه‌ها و کنش‌های مرتبط با چنین بخشی داشت هنوز در دولت جدید نیز مشاهده می‌شود؛ گویی برای بخش‌هایی از سیاست‌گذاران دولت مسئله رسانه و کنش‌های منتقدان چندان اهمیت ندارد. دقتی که اگر می‌بود و یا با کیفیتی بهتر ظاهر می‌شد، حداقل از توانایی خویش بهره می‌برد و رییس دولت را با دستان نسبتا خالی روانه میز گفتگو با صدا و سیما نمی‌کرد که نتیجه‌ای به غیر از فوران نقدها از سوی کارشناسان را در پی نداشته باشد. "

این روزنامه در ادامه خاطرنشان می کند: "احتمال می‌رود مشاوران رییس دولت تصمیم گرفته‌اند که با سخنان نرم‌تر و کاستن از تنش‌های رسانه‌ای فضای کشور را بعد از پایان انتخابات ریاست جمهوری و اعتراضات اخیر به سوی آرامتر شدن هدایت کنند، فضایی که بتوان در آن کار اجرایی کرد و همگرایی جریان مقابل را نیز به دست آورد، اما همزمان نیز این نکته را از نظر دور داشته‌اند که اتکا کردن به بیان حرف‌ و گفتارهایی که هنوز از سوی مردم لمس نشده مخاطرات خاص خود را در جامعه به همراه خواهد داشت."

با این وجود، این روزنامه در ادامه شرایط همراهی مردم با حسن روحانی روحانی را چنین توضیح می دهد: "شهروندان زمانی با گفته‌ها و رفتارهای رییس دولت همراهی نشان می‌دهند که تاثیر سخنان وی را در زندگی روزمره خود لمس کنند، کنترل قیمت‌ها را شاهد باشند،‌ترس و دلهره‌ای از افزایش بی‌رویه قیمت دلار و به طبع آن گران‌تر شدن کالاهای مصرفی نداشته و شاهد حل شدن مسائل و مشکلات کشور باشند و. . . چنانچه این احساس در زندگی آنها حضور نداشته باشد، حرف‌های آقای روحانی راه به سوی منفی‌گری و واکنش‌های نفی‌گونه گشوده و فضای ناامیدی را پررنگ‌تر می‌کند. به عبارتی؛ مردم به جای همراهی و همدلی با سیاست‌های دولت وقت به سویی کشیده و یا رانده می‌شوند که با ذهنیت و خواسته‌های دولت‌مردان تفاوت‌های بسیار دارد و عملا به جای تلطیف فضای موجود و اقناع شهروندان، در جهت معکوس حرکت می‌کنند و این همه از سوی دولت‌مردان فعلی انجام می‌شود."

این روزنامه اصلاح طلب در پایان نیز تصریح می کند: "مسئله حضور رسانه‌ای رییس دولت در چنین وضعیتی نه تنها دستاوردی به همراه نخواهد داشت، بلکه بخشی از افول اعتماد شهروندان به ساختار اجرایی و دولت را دامن می‌زند. به نظر می‌رسد تا زمانی که دولت مردان دارای تصویری نسبتا جامع از پیشرفت کارهای بر زمین مانده در حوزه دولت مطمئن نشدند، فرستادن حسن روحانی را به صدا و سیما  منتفی و برای پیش‌برد کارها کوشش بیشتر کنند، در غیر اینصورت به غیر از دلسرد کردن مردم موفق به هیچ کاری نشده‌اند.

منبع:جهان نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  82  =  92