اگر آن « متصل واحد»به دست آرد دل ما را/به خال هندو اش بخشم تمام سهم  و ریسک ها را

مرور تجربه   یونیت لینک در سرزمین مهارجه

شما حق بیمه دوره‌ای طرح را می‌پردازید، بخشی از آن به بیمه عمر می‌رود، مابقی در صندوق‌های مورد نظر شما (اعم از سهام، بدهی یا ترکیبی) سرمایه‌گذاری می‌شود.پس از سررسید بیمه‌نامه، ارزش کل بیمه‌نامه را در هر صندوقی که انتخاب کرده‌اید دریافت می‌کنید.

fUnit Linked Insurance Planبه گزارش ریسک نیوز به نقل از نشریه بیمه داری نوین  یا به اختصار ULIP یک ابزار مالی است که وظایف دوگانه بیمه و سرمایه‌گذاری را در یک طرح انجام می‌دهد. بخش کوچکی از حق بیمه به بخش بیمه عمر اختصاص می‌یابد و مابقی به طور سیستماتیک سرمایه‌گذاری می‌شود. این سرمایه‌گذاری توسط بیمه‌‌گر در انواع سرمایه‌گذاری‌‌های واجد شرایط در نسبت‌‌های مختلف بدهی و سهام، مشابه ابزار سرمایه‌گذاری صندوق‌‌های سرمایه‌گذاری، ارائه می‌‌شود. بازده سرمایه‌گذاری‌های شما به عملکرد صندوق انتخابی شما بستگی دارد.

 

تاریخچة ULIP‌ها در هند

در هند ULIP برای اولین بار در سال 1971 معرفی شد. از سال 2010، ULIP‌ها توسط سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند (IRDAI) تنظیم و مدیریت می‌شوند.

پیش از معرفی محصول یونیت لینک، بیمه‌شدگان علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازارهای سهام یا باید سهام را به تنهایی خریداری می‌کردند یا در صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری می‌کردند. با معرفی طرح بیمه یونیت‌لینک، اکنون می‌توانید در بورس سرمایه‌گذاری کنید و از مزایای پوشش بیمه عمر نیز بهره‌مند شوید. در هند طی دهه گذشته، افزایش قابل توجهی در سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در صندوق‌های ULIP وجود داشته است. در واقع میزان سرمایه‌گذاری از سال 2009 دو برابر شده است.

 

شکل 1- سرمایه‌گذاری در صندوق ULIP

 

چرا باید در ULIP سرمایه‌گذاری کنید؟

صندوق‌های ULIP به دلیل مزایای دوگانه حمایت و رشد، برتری آشکاری نسبت به بیمه‌نامه‌های سنتی دارند. علاوه بر این، این طرح‌‌ها به شما کمک می‌‌کنند تا با فراهم آوردن فرصتی به جهت سرمایه‌گذاری در مجموعه‌ای از گزینه‌‌ها که می‌‌توانید مطابق با نیازهای خود سفارشی‌‌سازی کنید به اهداف مالی خود برسید.

مزایای دیگری نیز وجود دارد:

  • صرفه‌جویی در مالیات: طبق مقررات قانون مالیات بر درآمد، حق بیمه سرمایه‌گذاری‌شده در ULIP‌ها، بازده و مبلغ سررسید چنین طرح‌هایی همگی از مالیات معاف هستند. می‌توانید حق بیمه پرداخت شده برای بیمه‌نامه ULIP خود را نشان دهید و تا میزان مشخصی کسری مطالبه کنید و از مالیات معاف باشید.
  • همچنین خط مشی ULIP بخاطر وفاداری، مبالیغی را در سررسید به مقدار پس‌انداز شما می‌افزاید.

 

سیاست ULIP چگونه کار می‌کند؟

شما حق بیمه دوره‌ای طرح را می‌پردازید، بخشی از آن به بیمه عمر می‌رود، مابقی در صندوق‌های مورد نظر شما (اعم از سهام، بدهی یا ترکیبی) سرمایه‌گذاری می‌شود.

پس از سررسید بیمه‌نامه، ارزش کل بیمه‌نامه را در هر صندوقی که انتخاب کرده‌اید دریافت می‌کنید. از سوی دیگر، در صورت فوت، نماینده یا ذی‌نفع شما مبالغ ذیل را دریافت می‌کند:

1) ارزش صندوق

2) مبلغ تضمین شده

3) 105 درصد حق بیمه پرداختی تا تاریخ فوت (مبلغ دریافتی تحت عنوان مزایای فوت نیز بستگی به این دارد که بیمه‌نامه شما نوع 1 یا نوع 2 ULIP باشد).

 

دوره قفل

در حالی که طرح‌‌های ULIP مزایای برداشت‌‌های جزئی را به شما ارائه می‌‌دهند، این موارد تنها پس از اتمام دوره قفل، یعنی پنج سال از شروع سیاست، قابل استفاده هستند.

 

هزینه‌ها

شرکت‌‌های بیمه برخی از هزینه‌‌ها را از طرح ULIP شما کسر می‌‌کنند، از جمله هزینه‌‌های اداری، هزینه‌‌های مدیریت صندوق، هزینه‌‌های تعویض، هزینه‌‌های برداشت جزئی و هزینه‌‌های مرگ و میر.

 

سرمایه‌گذاری‌های ULIP هدف خاصی را دنبال می‌کند

سرمایه‌گذاری‌های ULIP برای کمک به شما به جهت تضمین اهداف خود برای ایجاد ثروت با اهداف خاصی مانند پس‌انداز برای تحصیل کودک یا ایجاد یک مجموعه بازنشستگی طراحی شده است.

طرح ULIP برای بازنشستگی از شما می‌‌خواهد که حق بیمه را در تمام مدت استخدام خود بپردازید. این یک مجموعه ایجاد می‌کند و برای خرید مستمری پس از بازنشستگی شما استفاده می‌شود.

مجموعه طرح ULIP برای ثروت به شما امکان می‌دهد ثروت جمع‌آوری کنید و به عنوان وسیله‌ای برای سرمایه‌گذاری طولانی مدت عمل می‌کند. ULIP برای تحصیل کودکان به شما این امکان را می‌‌دهد که از آینده فرزندتان محافظت کنید؛ حتی در غیاب شما، برای نقاط عطف زندگی وی پرداخت کنید. همان‌طور که از نام مزایای ULIP برای سلامتی پیداست، موارد ضروری پزشکی را فراهم می‌کند.

بنابراین ULIP‌ها از بقیه ابزارهای مالی متمایز هستند؛ زیرا مزایای پوشش زندگی و سرمایه‌گذاری را ارائه می‌دهند. این یک راه راحت برای ورود شما به بازار و بهره‌مندی از منافع از طریق تحمل ریسک و در عین حال واگذاری کار به حرفه‌ای‌هاست. معافیت‌های مالیاتی و انعطاف‌پذیری در انتخاب، آنها را به پیشنهادی جذاب‌تر تبدیل می‌کند. ULIP به شما امکان می‌دهد تا با ردیابی عملکرد پرتفوی خود، کنترل بیشتری داشته باشید.

 

منبع

https://life.futuregenerali.in/life-insurance-made-simple/life-insurance/what-is-unit-linked-insurance-plan-how-it-works/

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  4