زنگ بحران نقدینگی در بیمه سینا به صدا در آمد

چرا بیمه سینا یکی از زیان ده ترین ها در شش ماهه نخست 1401 لقب گرفت؛

عدم شناسایی درآمد قابل توجه در زمینه سایر درآمدها و هزینه ها در بیمه سینا موجب شده تا زیان شرکت تعدیل نشده و در نهایت زیان خالص شرکت به رقم 2975 میلیارد ریال برسد./نسبت خسارت شرکت در این دوره به 101 درصد رسیده که این نسبت یکی از ضعیف ترین نسبت های خسارت در بین شرکت های بیمه ای به شمار می رود.

به گزارش ریسک نیوز بیمه سینا یکی از شرکت های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است که سهام آن در بازار پایه فرابورس در حال معامله است.

آخرین صورت های مالی این شرکت به گزارش عملکرد شش ماهه منتهی به شهریور ماه مربوط است که در آن بیمه سینا درآمد حق بیمه ناخالصی معادل 11.6 میلیارد ریال کسب کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد حدود 36 درصدی همراه شده است.

با این حال در این دوره شرکت  خسارت و مزایای پرداختی ناخالصی معادل 11.7 هزار میلیارد ریال داشته که این عدد نسبت به مدت مشابه قبل با رشد حدود 114 درصدی همراه شده است. این موضوع باعث شده تا نسبت خسارت شرکت در این دوره به 101 درصد برسد که این نسبت یکی از ضعیف ترین نسبت های خسارت در بین شرکت های بیمه ای به شمار می رود.

فزونی خسارت پرداختی ناخالص بر درآمد حق بیمه ناخالص و همچنین رشد قابل توجه سایرهزینه های بیمه ای و هزینه های عمومی و اداری باعث شده تا زیان عملیاتی شرکت به رقم 2982 میلیارد ریال برسد که این بیشترین زیان بیمه ای در بین شرکت های بیمه در شش ماهه نخست سال جاری است.

عدم شناسایی درآمد قابل توجه در زمینه سایر درآمدها و هزینه ها نیز موجب شده تا زیان شرکت از این محل تعدیل نشده و در نهایت زیان خالص شرکت به رقم 2975 میلیارد ریال برسد. این موضوع باعث شده تا بیمه سینا با اختلاف فاحش، زیان ده ترین شرکت بیمه ای در شش ماهه نخست سال جاری لقب گیرد.

با زیان شناسایی شده در این دوره، زیان انباشته بیمه سینا در پایان شهریور ماه به رقم 8714 رسیده که دومین زیان انباشته سنگین در این تاریخ در بین شرکت های بیمه ای بورسی است. همچنین با شناسایی این زیان حقوق صاحبان سهام شرکت نیز منفی شده است. که تداوم این امر شرکت در شمول ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت قرار خواهد داد.

در بخش دارایی ها نیز، مطالبات شرکت از بیمه‌گذاران و نمایندگان با رشد 124 درصدی همراه شده که این موضوع در کنار کاهش چشمگیر جریانات ورودی وجه نقد ناشر از عملیات، زنگ بحران نقدینگی را در شرکت به صدا در آورده است. تداوم این امر شرکت را در ایفای تعهدات خود به ویژه در خصوص پرداخت خسارت با مشکل جدی مواجه خواهد کرد.

این موضوعات در کنار مواردی مبنی بر محکومیت شرکت از سوی دادگاه در پرونده بانک صادرات و همچنین اعلام خسارت هایی که در ماه های اخیر افشائیه های آن ها در سایت کدال منتشر شده، باعث شده تا بعد از تاریخ ترازنامه تاکنون نیز خبر های چندان خوشایندی از عملکرد شرکت منتشر نشود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×    =  36