چالش های پیش روی بیمه محصولات زراعی در آمریکا

طبق گزارش جدید AM Best، بخش بیمه محصولات کشاورزی ایالات متحده در سال 2022 علی رغم رسیدن به رکورد 21.5 میلیارد دلاری حق بیمه با چالش های مهمی روبرو شد. خشکسالی گسترده و شرایط نامساعد رشد منجر به زیان پذیره نویسی برای صنعت شد.

به گزارش ریسک نیوز، بخش محصولات زراعی ایالات متحده هم برنامه بیمه فدرال چند ریسکی محصول (MPCI) و هم محصولات بیمه خصوصی محصولات کشاورزی را شامل می شود، با برنامه MPCI که 93 درصد از حق بیمه های نوشته شده در سال 2022 را تشکیل می دهد اما ادعاهای خشکسالی باعث زیان می شود.

از سوی دیگر، نتایج پذیره نویسی بیمه خصوصی محصولات کشاورزی از زمان معرفی به ‌عنوان یک خط گزارش جداگانه در سال 2014 همواره بی ‌سود بوده است.

به گزارش AM Best، یکی از عوامل کلیدی که به رشد حق بیمه MPCI در سال‌ های اخیر کمک می‌ کند، افزایش قیمت‌ های کالاهای کشاورزی است. تگزاس همچنان بزرگترین بازار برای محصولات MPCI است و پس از افزایش 37.5 درصدی در سال 2021، حق بیمه محصولات چند ریسکی با 34.5 درصد اضافی در سال 2022 افزایش یافت و به رکورد 20 میلیارد دلار رسید.

کانر براچ، تحلیلگر ارشد مالی در AM Best می گوید: «رشد حق بیمه MPCI به دلیل افزایش قیمت کالاها در سال های اخیر بوده است. AM Best این موضوع را مبتنی بر قرار گرفتن در معرض ریسک می ‌داند، زیرا ارزش محصولات زیربنایی بیمه شده افزایش یافته است. قیمت هر یک از چهار کالای برتر در هر یک از دو سال گذشته دو رقمی شده است.»

این گزارش همچنین بر تمرکز قابل توجه در بازار MPCI ناشی از فعالیت‌ های ادغام و اکتساب در 15 سال گذشته تاکید کرد. به گفته AM Best، در نتیجه، مقیاس به عاملی حیاتی در توسعه کتاب محصول سودآور، همراه با استراتژی ‌های نوآوری و بیمه اتکایی تبدیل شده است. همچنین ثابت شده است که تنوع جغرافیایی سودمند است و ریسک قرار گرفتن در معرض یک رویداد واحد یا انباشت ضرر از یک مکان را کاهش می دهد.

بخش کشاورزی در حالی که هنوز در اوایل فصل رشد است، AM Best بر اساس گفتگو با بیمه ‌گران رتبه ‌بندی محصولات کشاورزی، نسبت به نتایج پذیره‌ نویسی برای سال 2023 با احتیاط خوشبین بود. گزارش ‌های صنعتی منتشر شده نشان می ‌دهد که بارش به ‌موقع در ماه جولای چشم ‌انداز عملکرد محصول را به طور قابل ‌توجهی بهبود بخشیده است. با این حال، تخمین عملکرد ممکن است همچنان با پیشرفت فصل و تغییر شرایط آب و هوایی تغییر کند. با این وجود، این گزارش نشان می ‌دهد که بخش ‌های بیمه محصولات چند ریسکی و خصوصی برای رشد مستمر در سال ‌های آینده موقعیت خوبی دارند، زیرا کشاورزان به طور فزاینده‌ ای اهمیت استراتژی ‌های مدیریت ریسک جامع را درک می‌ کنند.

براچ گفت: «با پذیرش فناوری ‌های نوآورانه، بیمه‌ کنندگان محصولات کشاورزی می ‌توانند بینش بهتری در مورد ریسک های مرتبط با فعالیت‌ های کشاورزی به دست آورند، قابلیت ‌های پذیره‌ نویسی را بهبود بخشند و انعطاف‌ پذیری کلی پرتفوی خود را افزایش دهند.»

منبع: www.insurancebusinessmag.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  3  =