بانک ها مدل های بیمه را جهت ارزیابی ریسک برگزیدند/فرصتی برای صحبت به یک زبان در بیمه و بانک

بانک ‌ها استفاده از مدل ‌های بلایای طبیعی مشابه صنعت بیمه – بیمه اتکایی – را جهت ارزیابی ریسک برگزیده اند و این، فرصت بسیار خوبی برای صحبت به یک زبان در بیمه و بانک است.

به گزارش ریسک نیوز جولی سراکوس معاون ارشد و رییس مدیریت محصول مدل درMoody’s RMS، به APCIA گفت: بانک ‌ها به این نتیجه رسیده اند که استفاده از مدل ‌های بلایای طبیعی مشابه صنعت بیمه برای ارزیابی ریسک مناسب است، زیرا وام گیرندگان برای تامین پوشش توسعه های در معرض تغییرات اقلیمی تلاش می‌ کنند.
وی در ادامه افزود: همگرایی بین بخش های مالی می تواند منجر به این شود که بانک ها از وام گیرندگان خود بخواهند تا انعطاف پذیری بیشتری را در ساختار خود اعمال کنند.
سراکوس که تقریبا همزمان با خرید آن توسط آژانس رتبه‌ بندی مودی، به RMSملحق شد، تاکید کرد که این یکی از مزایای ادغام بوده است. این بدان معنا بود که بانکداران به مدل ‌هایی که توسط بیمه ‌گران استفاده می ‌شد، علاقمندتر شده بودند و اکنون به همان زبان صحبت می ‌کردند.
رییس سابق تجزیه و تحلیل بلای طبیعی در BMS گفت: بحران بیمه در فلوریدا به این معنی است که بسیاری از خانه های ساحلی با خانه های چند خانواده و کاندومینیوم ها نمی توانند پوشش بیمه ای مورد نیاز خود را به دلیل افزایش ریسک دریافت کنند. این فشار را بر بانک ‌هایی وارد می آورد که به این صاحبان ساختمان ‌ها وام می ‌دهند و اکنون خود را در معرض ریسک عدم پرداخت وام‌ هایشان می ‌بینند، زیرا نمی ‌توانند پوشش بیمه دریافت کنند.
به گفته وی، در نتیجه بانک ‌ها اکنون درخواست می ‌کنند مدل‌ های مورد استفاده بیمه‌ گران را ببینند و در برخی موارد خودشان از آن ها استفاده کنند.
سراکوس گفت: بانک ‌هایی که تصور می ‌کردند پوشش بیمه ‌ای وجود دارد، اکنون باید خود را همچون صنعت بیمه آموزش دهند، زیرا این خود یک ریسک اعتباری برای آنهاست. آن ها در مورد مدل هایی سوال می پرسند که شرکت های بیمه از آن ها استفاده می کنند و می خواهند از این مدل ها استفاده کنند، چرا که فرصت خوبی ایجاد می کند تا بتوانیم به یک زبان در سراسر بیمه و بانک صحبت کنیم.
او خاطرنشان کرد: عضو بودن در مودیز این راه کاملا جدید را برای تجزیه و تحلیل ریسک در بخش اعتباری که به ریسک نگاه می کند، باز کرده است.
این بدان معناست که بانک ها نه تنها می توانند ریسک نکول یک ملک خاص را ارزیابی کنند، بلکه می توانند از دست دادن ارزشی را که در صورت آسیب دیدن ساختمان توسط یک فاجعه طبیعی رخ می دهد، مدل سازی کنند.
او تصریح کرد: اگر ارزش آن دارایی کاهش یابد، ریسک بیشتری برای بانک ایجاد می شود.
سراکوس موافق این امر بود که این می ‌تواند به معنای امتناع بانک‌ ها از دادن وام به توسعه ‌دهندگانی باشد که قصد دارند در سایت‌ هایی ساختمان سازی کنند که با ریسک های شدید آب و هوایی مواجه هستند، اگرچه به گفته او احتمال بیشتری وجود دارد که بانک‌ ها از توسعه ‌دهندگان بخواهند که ساختارهای انعطاف ‌پذیرتری بسازند.

منبع:https://www.intelligentinsurer.com/news/banks-are-using-insurance-models-to-assess-risk-34132

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

48  +    =  55