ابزارهای دیجیتال چگونه صنعت بیمه را متحول می کنند

نوآوری با اتوماسیون، هوش مصنوعی و کد نویسی پایین به ساده‌ سازی عملیات، افزایش تجربه مشتری و ایجاد مزیت رقابتی کمک می‌ کند.

به گزارش ریسک نیوز، اشکال خسته کننده، زمان انتظار طولانی برای دریافت خدمات، و حتی انتظار طولانی تر برای رسیدگی به مطالبات، همه از مشکلات صنعت بیمه هستند. فرآیندهای کاغذی سنگین و سرمایه انسانی هدر رفته در وظایف تکراری و مبتنی بر قوانین، کیفیت خدمات ارائه شده و سودآوری کلی آژانس بیمه را کاهش می دهد. به دلیل این ناکارآمدی ها، صنعت بیمه به گونه ای راه اندازی شده است که خود را با اتوماسیون مدرن و فناوری هوش مصنوعی متحول سازد.

آژانس‌ ها با استفاده از ابزارهایی مانند اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) و هوش مصنوعی مولد (AI) برای ارائه خدماتی که در روز و برای امروز طراحی شده‌اند، به دستاوردهای بزرگی دست خواهند یافت. علاوه بر این، ترکیب کد نویسی پایین (یک رویکرد توسعه نرم افزار که بسیار مقیاس پذیر و قابل تنظیم است) به ساخت رابط ها و افزایش سرعت برای تحویل برنامه کمک می کند.

خودکارسازی کاغذبازی های روزانه و سایر کارهای تکراری را از بین می برد، بهره وری را افزایش می دهد و زمانی که توسط یک شریک نرم افزاری واجد شرایط تنظیم شود، میزان خطا را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. RPA، عمل خودکارسازی فرآیندهای تجاری با استفاده از نرم ‌افزار و هوش مصنوعی، مکانی منطقی در زمانی است که آژانس‌ ها به دنبال تعبیه کردن پتانسیل فناوری مدرن بیمه هستند.

مصرف کنندگان بومی دیجیتال همچنان به سهم فزاینده ای از بیمه گران تبدیل می شوند و انتظار کارآمدی و مدرنیته را به همراه دارند. ادغام RPA با وظایف وقت گیر مقابله می کند و عملیات روزمره را ساده می کند و تجربه کاربری را همتراز با آنچه مصرف کنندگان امروزی انتظار دارند ارائه می دهد.

پس از تجزیه و تحلیل فرآیندها و عملیات جاری، شرکای تحول وظایفی را که می ‌توانند به روشی مقرون ‌به‌ صرفه خودکارسازی شوند شناسایی کرده و راه ‌حل‌ هایی را بر اساس سفارشی ‌سازی و مقیاس ‌پذیری معرفی می ‌کنند. صدها کار روزانه را می توان با بهره گیری از راه حل های ابری مولد هوش مصنوعی مانند Microsoft Azure یا خدمات وب آمازون پشتیبانی کرد.

پذیره نویسی که شاید اصلی ترین عنصر بیمه باشد، یک کار دشوار است که نیازمند مداخله انسانی قابل توجهی است و می تواند با سهولت نسبی توسط نرم افزار مدیریت شود. راه‌ حل ‌های نرم ‌افزاری به ‌راحتی و به ‌سرعت پذیره‌ نویسی و پردازش ادعاها را با هوش مصنوعی خودکار می ‌کنند تا نتایج را به بیمه ‌گران ارائه کنند.

در برخی موارد، زمان تعدیل از میانگین 20 دقیقه برای هر ادعا و پذیره نویسی به تقریباً دو ثانیه کاهش یافت. ابزارها همچنین می ‌توانند بیمه ‌گرانی را شناسایی کنند که بیشتر در فروش متقابل عمل می کنند و جریانی ثابت از سرنخ ‌ها و فرصت ‌های جدید ایجاد می ‌کنند.

برخی از شرکت‌ هایی که دستخوش تغییرات جزئی یا کلی دیجیتال شده ‌اند، گزارش کرده ‌اند که تا 58 درصد از تراکنش ‌های مشتری به ‌طور مستقیم و بدون تعامل انسانی پردازش می‌ شوند، بیش از 95 درصد از بیمه نامه ها به صورت الکترونیکی صادر می ‌شوند و 100 درصد مطالبات به صورت دیجیتالی پرداخت شده ‌اند. هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که باعث صرفه جویی چشمگیر در زمان و منابع در سراسر پذیره نویسی و پردازش ادعاها شود.

سفارشی سازی در سال های اخیر به یکی از اصلی ترین خواسته های مصرف کننده تبدیل شده است. مطالعه دیلویت در سال 2020 نشان داد که سفارشی‌ سازی نه تنها زمانی که زمان تمدید بیمه نامه فرا می ‌رسد، بلکه در طول سال کلیدی است. بیمه باید در قابلیت های خود انعطاف بیشتری داشته باشد. در حالی که هوش مصنوعی یکپارچه می تواند وظایف مبتنی بر قانون را انجام دهد، کارکنان می توانند روی زمینه هایی مانند توسعه محصولاتی که متناسب با نیازهای دقیق مشتریان منحصر به فرد باشد، تمرکز کنند.

چت بات ‌های هوش مصنوعی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی مولد می‌ توانند در لحظه به داده ‌ها و سوابق پیچیده دسترسی داشته باشند و آن‌ ها را پردازش کنند و در تمام ساعات شبانه روز در دسترس هستند و تضمین می ‌کنند که حتی در دوره ‌هایی که تقاضا برای پشتیبانی بالا می ‌رود، آژانس‌ها می ‌توانند تعاملات سریع، تاثیرگذار و ثابتی را ارائه دهند.

علی رغم ارزش تجاری مشخص و تقاضای مصرف کننده، کمتر از یک سوم آژانس های بیمه فناوری RPA را پذیرفته اند. از 60 درصد باقی ‌مانده که این کار را نکرده ‌اند، بیش از نیمی از آن ها قصد استفاده از این فناوری را دارند. صنعت بانکداری پیش از این شاهد این فشار برای زیرساخت های دیجیتال بوده است، به طوری که 78 درصد از بزرگسالان آمریکایی ترجیح می دهند بانکداری خود را به صورت آنلاین انجام دهند. با استفاده از این داده ها به عنوان شاخصی برای احساسات عمومی مصرف کننده در بانک، خدمات مالی و بیمه، شرکت های بیمه باید هر کاری که می توانند انجام دهند تا از منحنی عقب نمانند.

ارائه دهندگان راه حل در حال کار برای توسعه برنامه هایی هستند که فراتر از توانایی های حتی ماهرترین و مجرب ترین تحلیلگران انسانی است. از آنجایی که فناوری ‌ها به پیشرفت خود ادامه می‌دهند و یادگیری ماشین نقش بزرگتری در توسعه ابزارهای آینده ایفا می ‌کند، شرکت‌ هایی که زودتر از آن استفاده می‌ کنند و با هم ترکیب می ‌شوند، این فرصت را خواهند داشت تا مبتکرانی باشند که خود را متمایز می سازند.

کسانی که مخالف هستند ممکن است به تردید در سرمایه گذاری منابع یا طرز فکر «اگر خراب نیست، آن را اصلاح نکن» استناد کنند، اما این تغییرات برای اطمینان از مرتبط ماندن فناوری بیمه بسیار مهم است. آژانس ‌هایی که فناوری مدرن را اتخاذ و پیاده ‌سازی می‌کنند، مزیت رقابتی قطعی با پشتیبانی از خدمات قابل تنظیم‌ تر، افزایش تجربه مصرف ‌کننده و افزایش مشارکت کارکنان را خواهند دید.

منبع: www.informationweek.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

77  +    =  84