هشدار به وراث سهام عدالت متوفیان

ارباب‌زاده گفت: تمامی پیامک‌ها یا تماس‌های تلفنی با موضوع انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت به وراث ایشان جعلی و با هدف کلاهبرداری است.

به گزارش پایگاه ریسک نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امید ارباب زاده با اعلام این که هیچ پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی از طریق سپرده‌گذاری مرکزی در این خصوص ارسال نمی‌گردد. افزود: با توجه به افتتاح سامانه «میراث» که وظیفه انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت را بر عهده دارد. برخی از سودجویان با قصد کلاهبرداری اقدام به ارسال پیام در بستر پیامک اپراتور‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی می‌کنند. از این طریق درخواست می‌کنند که جهت اطلاع از جزئیات و یا انجام این نوع انتقال دارایی بر روی یک لینک کلیک کرده. یا برنامک خاصی را نصب نمایند که پس از نصب این گونه برنامک‌ها دسترسی به اطلاعات تلفن همراه فرد قربانی، از راه دور برای کلاهبردار فراهم می‌شود.

ارباب زاده تصریح کرد: کلاهبردار پس از فریب فرد قربانی، به کلیه پیامک‌ها از جمله کد‌های یکبار مصرف که از طریق بانک ارسال می‌گردد. نیز دسترسی پیدا می‌کند و از این طریق به راحتی می‌تواند با دانستن این اطلاعات در بستر مجازی حساب قربانیان را خالی کند.

نکته مهم‌تر جهت جلوگیری از کلاهبرداری
وی در ادامه گفت: تنها راه اطلاع از زمان بندی انتقال دارایی، از طریق ورود به درگاه جامع ذینفعان بازار سرمایه به نشانی https://ddn.csdiran.ir است. برای این منظور می‌بایست یک نفر از وراث که ثبت نام و احراز هویت وی در سجام تکمیل شده است. با مراجعه به این درگاه و وارد کردن کد ملی متوفی از زمان درخواست جهت انتقال دارایی متوفی مطلع شود. پس از آن نیز تنها راه انتقال دارایی سهام عدالت متوفی به وراث ایشان مراجعه یک وارث سجامی شده. به همراه اسناد مورد نیاز به دفاتر یکی از شرکت‌های کارگزاری می‌باشد.

ارباب زاده در پایان اظهار داشت: نکته مهم‌تر جهت جلوگیری از کلاهبرداری توجه به این مساله است. تمام سامانه‌های دولتی با پسوند «ir.» تمام می‌شوند و پسوند‌های دیگر مورد اعتماد و قاب قبول نیستند. چنین نشانی‌های مشکوک به هیچ عنوان نباید باز شوند. در عین حال اکیداً از نصب این هر برنامه پیشنهادی دیگر نیز جلوگیری شود. افراد در صورت مواجه با چنین مواردی حتما با سامانه ۱۵۶۹ تماس حاصل کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

51  −    =  45