نقشه راهبردی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه تدوین می شود

رئیس کل بیمه مرکزی:

نخستین نشست راهبردی و تخصصی فعالان حوزه اینشورتک در صنعت بیمه به همت معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی برای اولین بار در صنعت بیمه و با حضور رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، رئیس و عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌ جمهوری، برخی از مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالان حوزه فناوری در بیمه مرکزی برگزار شد.

به گزارش پایگاه ریسک نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل علی استادهاشمی رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر گفت: بیمه مرکزی توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه را در دستور کار خود قرار داده و تمام قد برای اجرایی کردن این مهم در تلاش است.
وی در ادامه از برگزاری یک نشست مشترک میان مدیران عامل شرکت های بیمه و معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: صنعت بیمه راه نوینی را آغاز کرده که امیدوارم با راه اندازی سندباکس بیمه ای و تدوین آئین نامه اینشورتک گامی موثر در پیشبرد اهداف توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه برداریم.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه بر الزام پیوست فناوری اطلاعات برای آیین نامه های جدید بیمه ای تاکید کرد و گفت: بیمه مرکزی در خصوص تدوین و اصلاح آیین نامه ها رویکرد جدیدی اتخاذ کرده و در صدد است با اشتراک گذاری پیش نویس آیین نامه ها در پرتال بیمه مرکزی از نظرات فعالان این حوزه نیز بهره مند شود.
وی با اشاره به برگزاری ۱۲ پویش فناورانه”سه شنبه های نوآورانه در سال گذشته گفت: این پویش اقدام خوبی بود که فضای مناسبی در اختیار علاقه مندان به این حوزه قرار داد و با فعال سازی مجدد مرکز فناوری و نوآوری از سوی معاونت طرح و توسعه بیمه مرکزی، این اقدامات حمایتی از سر گرفته می شود.
رئیس شورایعالی بیمه همچنین با اشاره به دیتاسنتر بیمه مرکزی گفت: علاوه بر حفظ امنیت داده های موجود در صنعت بیمه، از طريق اين دیتاسنتر امکان به اشتراک گذاری و تبادل داده نیز فراهم شده است و باید بتوانیم از داده سایر نهادها همچون نیروی انتظامی و وزارت بهداشت نیز استفاده کنیم.
علی استادهاشمی بر عزم و اراده جدی بیمه مرکزی در بکارگیری نوآوری و فناوری در کل فرآیند بیمه ای تاکید کرد و گفت: در این خصوص با اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری، طرح های تشویقی برای سرمایه گذاری شرکت های بیمه در این حوزه دیده شده است.
علی بنیادی نایینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی به عنوان متولی این نشست گفت: این ایونت برای اولین بار و در راستای رویکرد فناورانه و عزم جدی بیمه مرکزی برای تدوین آئین نامه اینشورتک ها، با حضور فعالان این حوزه برگزار شد.
وی افزود: معاونت طرح و توسعه، با برگزاری پویش فناورانه سه شنبه های نوآورانه، فضایی برای عرضه و تقاضا میان اکوسیستم نوآوری و صنعت بیمه را فراهم کرد که نتایج خوبی را نیز به همراه داشت.
علی بنیادی از حرکت به سمت خود تنظیم گری و رگولاتوری خبر داد و گفت: شرکت های بیمه نیز باید با تقویت زیرساخت های فناوری خود در مسیر خودکنترلی قرار گیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تدوین آیین نامه اینشورتک برای حضور موثرتر شرکت های فناور در صنعت بیمه خبر داد و گفت: صنعت بیمه دارای ظرفیت های مغفول شده ای در پوشش ریسک های نوظهور، اقلیمی و آب و هوایی و …. است که باید به آنها پرداخته شود.
شایان ذکر است، حدود ۱۲ نفر از فعالان حوزه نوآوری متشکل از استارتاپ های حوزه فروش، ارزیابی ریسک و ارزیابی خسارت، تعدادی از مدیران معاونت علمی و فناوری، برخی از مدیران عامل شرکت های بیمه، نمایندگان شرکتهای کُر بیمه ای، نمایندگان انجمن اینشورتک در طول ۳.۵ ساعت با بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص آخرین ظرفیت ها و توانمندیهای موجود، تدوین نقشه راه صنعت بیمه در حوزه فناوری و نوآوری، بررسی آیین نامه اینشورتک و ظرفیت های نهادهای مرتبط با فناوری و نوآوری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

86  +    =  89