پایان بورس امروز ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / نزول بازار سهام ادامه دارد

شاخص کل و هم‌وزن نزولی شد‌ه‌اند / ارزش معاملات خرد به ۴,۷۶۰ میلیارد تومان رسید / حجم معاملات خرد ۸.۱ میلیارد برگه سهم شد / ۱۶۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد

نگاهی به معاملات امروز بازار سهام نشان می‌دهد، شاخص‌های بورسی در روز پایانی هفته نیز منفی شده‌اند. این سومین روز متوالی‌ست که هر دو نماگر اصلی بازار با کاهش ارتفاع روبه‌رو می‌شوند. به این ترتیب کندل هفتگی بازار سهام در پایان معاملات امروز نزولی بسته شد.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش سه هزار و 35 واحدی که معادل 0.14 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 107 هزار واحدی ایستاد.

البته نزول قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام شدت بیشتری داشت؛ به طوری که میانگین هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز، هزار و 698 واحد که معادل 0.23 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 732 هزار و 715 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را هشت میلیارد و 100 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 760 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

مانند روند روز گذشته ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری نیز منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 168 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، خروج 184 میلیارد تومانی پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت است. به این ترتیب در سه روز گذشته مجموعا بیشتر از یک همت پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم کسرام، شگستر و سدبیر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های شگستر، شستا و حفارس به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کردند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ولپارس با افزایش 6.98 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، کفپارس نیز با افت هفت درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شگستر، ثجنوب و فنر تعلق گرفت. همچنین سهم‌های ولپارس، ثجنوب و ثاخت نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای فولاد، وآذر و فارس خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های ثجنوب، غالبر و خریخت رقم خورد. همچنین خفنر در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد پخش بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  66  =  73