صندوق بیمه همگانی حوادث راه‌اندازی می‌شود

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت کشور گفت: صندوق بیمه همگانی حوادث در کشور راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از فارس  محمدفرید لطیفی در کارگاه آموزشی مدیریت بحران ویژه فرمانداران، معاونین عمرانی، بخشداران و مدیران کل استان البرز که در شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد،‌ اظهار کرد: با راه‌اندازی این صندوق بیمه، کلیه اماکن مسکونی، اداری و تجاری تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: این اقدام گامی مهم در جهت خدمات رسانی به مردم در مواقع حوادث خواهد بود.

این مسئول در ادامه سخنان خود به بیمه حوادث منازل مسکونی اشاره کرد و افزود: در این راستا و با تمهیدات لازم 20 میلیون واحد مسکونی در کشور تحت پوشش همگانی حوادث قرار می‌گیرند.

به گفته لطیفی لایحه بیمه همگانی حوادث هم اکنون مراحل تصویب خود را در مجلس سپری می‌کند، که با تصویب این لایحه و با وصول آن از مردم در قالب فیش‌های برق مشترکان می‌توانیم این بیمه را نهایی کنیم.

در ادامه این کارگاه آموزشی مدیرکل مدیریت بحران استان البرز هم طی سخنانی بر ارائه آموزش ها به مردم تأکید کرد و گفت: مردم باید با جریانات مربوط به حوادث اشنایی کامل داشته باشند و بدانند در این گونه مواقع چه اقداماتی را باید انجام دهند.

ابوالقاسم باقری تصریح کرد: به طور متوسط حوادث غیرمترقبه هر 10 سال یک بار در کشور اتفاق می‌افتد و تجربه نشان داده این حوادث روز به روز به دلیل تغییرات آب و هوایی نیز بیشتر می‌شود.

در ادامه این کارگاه آموزشی همچنین فرماندار ساوجبلاغ نیز از تخصیص اعتبار برای ساخت دو مجموعه مدیریت بحران در شهرهای هشتگرد و چهارباغ خبر داد و گفت: ساخت این دو مجموعه از مهمترین برنامه‌ها است.

ابوالقاسم پالیزگیر تأکید کرد: با ساخت این پایگاه چند منظوره خدمات ویژه در مواقع اضطراری به ساکنان ارائه می‌شود.

وی همچنین از ساخت تغذیه مصنوعی در رودخانه کردان برای پیشگیری از سیلاب و افزایش سطح آب سفره‌های زیر زمینی خبر داد و خواستار تخصیص بیشتر اعتبار برای این طرح ملی شد.
 

اولین نفر امتیاز دهید

دیدگاه شما چیست؟