مالکان بلندترین برج ولز از شرکت‌ بیمه زوریخ شکایت کردند / ما کجا هستیم؟1

بر اساس اعلام منابع خبری مالکان بلندترین برج ولز از شرکت‌ بیمه زوریخ شکایت کرده‌اند اما ماجرا چه بوده است؟

به گزارش ریسک نیوز بر اساس خبری منتشر شده مالکان بلندترین برج ولز از شرکت‌ بیمه زوریخ شکایت کرده‌اند.

علت چه بود؟

این مالکان معتقدند، شرکت بیمه در ده سال پیش، قبل از صدور بیمه‌نامه این برج، کارشناسی را درست انجام نداده و تایید کرده که این ساختمان مشکل فنی خاصی در حال حاضر و احتمالا در آینده ندارد. اما حالا ساختمان با مشکل مواجه شده و مالکان شاکی هستند که تایید زوریخ مبنای خرید ملک بوده و الان علاوه بر مشکل ساختمان، مالکین نمی‌توانند ملک را بفروشند و شرکت بیمه باید پاسخگوی زیان خریداران این ملک باشد.

زوریخ در بیانیه‌اش دفاعیاتی کرده و توضیحات دیگری هم  در مورد روند تضمین کیفیت ساختمان داده است.

اما نکته قابل توجه ان است که انقدر استاندارد انجام کار صنعت بیمه در ذهن خریداران یک ساختمان بالاست که گزارش و تایید بیمه‌گر را مبنای خرید یک ملک چند میلیون دلاری قرار می دهند. به عبارتی شرکت بیمه نقش نهاد گواهی‌کننده استاندارد را هم بازی میکند.

اما این گزاره محرزی است که همچنین روندی در صنعت بیمه ما وجود ندارد و این یعنی کیفیت و عمق عملیات بیمه‌گری با اتکا بر ارزیابی و مدیریت بهینه ریسک.

بدون شک راه اصلاح این فرایند از مسیر تاسیس شرکت بیمه جدید نمیگذرد . انچه مسلم است در صنعت بیمه ایران   از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین ریسک‌ها بدون لحاظ کیفیت‌های متمایزکننده صادر میشوند و همین عدم توجه، صنعت بیمه را در زمان بروز خسارت‌هایی در ابعاد سانچی و پلاسکو به یک تماشاگر تبدیل میکند تا یک بازیگر حمایت‌گر. صنعت بیمه در ایران در آینده نیاز به یک دید بلند مدت و تعهد به تغییر جدی در بهبود فرآیندهای بیمه‌گری خود دارد تا تشدید فضای رقابت.

برگفته از  لینکدین علی سلطانی، مدیر بیمه های اتکائی بیمه تجارت نو

منبع:https://www.insurancetimes.co.uk/news/zurich-accused-of-failing-proper-safety-checks-on-wales-tallest-building/1437118.article#.YH0-mOVv8VY.linkedin

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

8  ×  1  =