هواشناسی| بارش برف و باران/ هشدار وقوع بهمن در جاده‌های شمال

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از فردا (۲۴ بهمن‌ماه) در بیشتر مناطق کشور دمای هوا بین ۵ تا ۱۰ درجه افزایش می‌یابد، گفت: طی روز یکشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.معاون ساخت آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل از افتتاح آزمایشی قطعه یک آزادراه تهران-شمال از امروز خبر داد و گفت:فعلاً برای تردد آزمایشی، از خودروهای عبوری عوارض اخذ نمی‌شود.

هوای پایتخت امروز مطلوب است

 

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نیمه شرقی کشور افت محسوس دما و در بخش‌هایی از سیستا ن‌وبلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب شرق کرمان بارش پراکنده باران، وزش باد شدید و گردوخاک پیش بینی شده که از بعدازظهر ناپایداری‌ها در این مناطق کاسته خواهد شد.

همچنین امروز در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما روی می‌دهد و احتمال خطر سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی این استان‌ها دور از انتظار نیست.

فردا پنجشنبه برای بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران بارش برف پیش بینی می‌شود.

روز جمعه برای بخش‌هایی از استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده برف و باران پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز شنبه هفته آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم بوده و از روز یکشنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود.

از روز پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور افزایش دما بین 5 تا 10 درجه روی خواهد داد و طی دو روز آینده خلیج‌فارس به ویژه مناطق مرکزی و شرقی آن، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

معاون ساخت آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: در حال حاضر خط کشی، نورپردازی و جت فن‌های این مسیر تکمیل شده و من شخصاً از ابتدای صبح قطعه یک آزادراه تهران-شمال را با خودروی شخصی از ابتدا تا انتها یک بار طی کردم تا میزان آمادگی آن را برآورد کنم.

به گفته بهرامی، تونل‌های این مسیر نیز آماده پذیرایی از خودروهای عبوری است؛ این تونل‌ها به صورت دو لایه بوده و جت فن‌ها در لایه درونی تونل نصب شده اند تا آلودگی صوتی و تنفسی کمتری برای سرنشینان خودروهای عبوری ایجاد کنند. ضمن اینکه دو لایه بودن تونل، ضریب ایمنی آن را خصوصاً در مواقع آتش سوزی افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: بخش عمده روسازی قطعه یک آزادراه تهران-شمال، بتنی بوده که عمر روسازی محور را به دو برابر عمر روسازی آسفالتی افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت: فعلاً برای تردد آزمایشی، از خودروهای عبوری عوارض اخذ نمی‌شود.

گفتنی است روز گذشته حسن روحانی در مراسم سخنرانی پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن از راه اندازی آزمایشی آزادراه تهران-شمال در روز جاری (۲۳ بهمن ۹۸) خبر داده بود.

رئیس جمهور همچنین اواخر روز گذشته در نامه‌ای به محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دستور داد تا قطعه یک آزادراه تهران-شمال از امروز و پیش از افتتاح رسمی، زیر بار ترافیک آزمایشی برود.

منبع: تسنیم_مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  3  =