هدف گذاری برای بازگشایی اقتصاد آمریکا در روز یک می بیش از حد خوشبینانه است

یک کارشناس بلندپایه بیماری‌های عفونی در آمریکا گفت: هدف گذاری برای بازگشایی اقتصاد این کشور از روز یک می، بیش از حد خوشبینانه است.

به نقل از رویترز، آنتونی فائوچی، مدیر مؤسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی آمریکا، گفت: هدف گذاری برای بازگشایی اقتصاد این کشور از ابتدای ماه می، بیش از حد خوشبینانه است.

وی با اشاره به کمبود تست کرونا و اجرای سیاست برای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در آمریکا، گفت: ما باید کاری کنیم که کافی باشد و بتوانیم به آن تکیه کنیم. اما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

دولت آمریکا،‌ تا پایان ماه آوریل، سیاست ماندن شهروندان در خانه را تمدید کرده و خود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، اخیرا از روز یک می به عنوان زمان احتمالی بازگشایی اقتصاد آمریکا در برخی مناطق سخن گفته است.

فائوچی افزود: تاریخ یک می تا حدوی بیش از حد خوشبینانه است.

وی معتقد است: بازگشایی اقتصاد آمریکا، باید به صورت مرحله به مرحله و منطقه به منطقه انجام شود نه اینکه به یک باره اجرا شود.

این مقام بهداشتی 79 ساله آمریکایی، که حالا به یکی از افراد مورد اعتماد مردم در زمان شیوع ویروس کرونا، بدل شده، می‌گوید مقامات بهداشتی و درمانی باید بتوانند به سرعت تست تشخیص کرونا را انجام داده و بیماران را قرنطینه کنند و از سوی دیگر، دیگر مبتلایان را نیز پیش از پایان دادن به طرح فاصله گذاری اجتماعی، شناسایی کنند.

وی همچنین نسبت به پایین آمدن مدت زمان ارائه گزارش درباره شیوع کرونا در کاخ سفید، انتقاد کرده است.

در واقع ترامپ، از فرصت ارائه گزارش درباره شیوع کرونا، برای حمله به رقبای سیاسی خود استفاده کرده است.

به عنوان مثال این جلسه در روز دوشنبه دو ساعت و نیم، طول کشید.

فائوچی می‌گوید: بهتر بود ترامپ در طول این جلسه، تنها به ارائه توصیه‌ها می‌پرداخت و سپس دوباره به کار خود بازمی‌گشت.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  9  =  1