آمریکا رسماً از سازمان بهداشت جهانی خارج شد

یک سناتور ارشد آمریکایی اعلام کرد که دولت این کشور رسماً از سازمان بهداشت جهانی خارج شده و رئیس‌جمهور آمریکا طی اطلاعیه‌ای این اقدام را به اطلاع کنگره رسانده است.

سناتور «باب منندز» عضو ارشد کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که دولت ترامپ خروج رسمی آمریکا از سازمان بهداشت جهانی را به اطلاع کنگره رسانده است.

سناتور باب منندز در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر اعلام کرد: «کنگره اطلاعیه‌ای را دریافت کرده است که نشان می‌دهد رئیس‌جمهور ایالات متحده [دونالد ترامپ] رسماً ایالات متحده را در بحبوحه یک همه‌گیری [کرونا] از سازمان بهداشت جهانی خارج کرده است.»

وی افزود: «اینکه واکنش ترامپ به شیوع کووید-19 را سردرگم و غیرمنسجم بنامیم، حق مطلب را ادا نمی‌کند. این کار [خروج از سازمان بهداشت جهانی] از منافع و جان آمریکایی‌ها حفاظت نمی‌کند، بلکه آمریکایی‌ها را بیمار و تنها باقی می‌گذارد.»

دونالد ترامپ در اواخر ماه مه (اوایل خردادماه) اعلام کرده بود که ارتباط کشورش با سازمان بهداشت جهانی را قطع خواهد کرد و سهم آمریکا از بودجه سازمان بهداشت جهانی از این پس پرداخت نخواهد شد.

رئیس‌جمهور آمریکا بارها بدون ارائه هرگونه شواهد و مدارکی مدعی شده است که دولت چین با همکاری سازمان بهداشت جهانی شیوع ویروس کرونا را برای مدتی پنهان کرده است.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  36  =  45