قیمت نفت و طلا در دنیا امروز ۱۳۹۹/07/25

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۹۰۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز امروز با ۳۱ سنت معادل ۰.۷۲ درصد کاهش به ۴۲ دلار و ۸۵ سنت رسید.

کاهش ۰.۰۸ درصدی قیمت هر اونس طلا
قیمت هر اونس طلا امروز ۰.۰۸ درصد کاهش یافت و  به ۱۹۰۷ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۹۱۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.
از ابتدای این هفته  تاکنون قیمت طلا ۱.۲ درصد کاهش یافته و پس از دو هفته رشد متوالی در مسیر اولین افت هفتگی قرار دارد.

کاهش۰.۷۲ درصدی قیمت نفت برنت
به دنبال نگرانی‌ها از اینکه تولیدکنندگان عمده نفت طرح‌های خود برای کاستن از تعهدات کاهش تولید خود را پیش می‌برند و در حالی که افزایش موارد ابتلا به کرونا در اروپا و آمریکا در حال محدود کردن تقاضا در ۲ منطقه اصلی مصرف کننده انرژی است، قیمت نفت امروز کاهش یافت.
بر این اساس قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز  ۳۱ سنت معادل ۰.۷۲ درصد کاهش یافت و به ۴۲ دلار و ۸۵ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم امروز با ۲۷ سنت معادل ۰.۶۶ درصد کاهش به ۴۰ دلار و ۶۹ سنت رسید.
قیمت هر دو شاخص نفتی در جلسه قبل اندکی کاهش داشت و اکنون در مسیر ثبت افزایش هفتگی اندک قرار دارد.

یک کمیته فنی سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس در پایان نشست دیروز خود در خصوص افزایش عرضه نفت و کاهش مصرف به دلیل گسترش شیوع کرونا ابراز نگرانی کرد.
اوپک پلاس قرار است کاهش عرضه ۷.۷ میلیون بشه‌ای فعلی خود را در ماه ژانویه ۲ میلیون بشکه کاهش دهد. این در حالی است که دبیر کل اوپک اذعان کرده که تقاضا برای انرژی وضعیت مطلوبی ندارد.
 شاخص ارزش دلار در برابر ارز‌های معتبر جهانی امروز در نزدیکی بالاترین رقم ۲ هفته اخیر که دیروز تجربه شده بود تثبیت شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  4