عدم مراجعه ۵۰ درصد مشتریان برای خرید الحاقیه شخص ثالث

مدیر بیمه اتومبیل بیمه ایران اعلام کرد

مدیر بیمه اتومبیل بیمه ایران ضمن تاکید بر خرید الحاقیه بیمه‌نامه شخص ثالث گفت: ۵۰ درصد مشتریان تاکنون برای خرید این الحاقیه به نمایندگی‌ها مراجعه نکرده‌اند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس علی شعبانی در خصوص وضعیت‌ بیمه‌های شخص ثالث اظهار داشت: از ابتدای سال 90 تاکنون 8 میلیون بیمه‌نامه شخص ثالث در بیمه‌ ایران صادر شده که با توجه به افزایش نرخ دیه تعدادی از این بیمه‌نامه‌ها کامل نیستند.

 

مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران در تعریف بیمه‌نامه با تعهدات کامل، گفت: هر بیمه‌نامه‌ای که 126 میلیون تومان دیه، 126 میلیون تومان حوادث راننده و 3 میلیون و 150 هزار تومان تعهدات مالی را داشته باشد، بیمه‌نامه کامل نامیده می‌شود.

 

وی افزود: همه بیمه‌نامه‌هایی که از ابتدای سال جاری صادر شده این وضعیت را دارد.

شعبانی با بیان اینکه با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته تعدادی از مشتریان برای تکمیل بیمه‌نامه شخص ثالث و خرید الحاقیه به نمایندگی‌ها مراجعه کرده‌اند تصریح کرد: اما تعداد زیادی از مردم هم تاکنون برای خرید الحاقیه مراجعه نکرده‌اند و به دلیل مواردی مثل خرید و فروش اتومبیل، دقیق یا صحیح نبودن نشانی و شماره تلفن دسترسی به‌ آنها وجود ندارد.

 

وی ادامه داد: افرادی که برای خرید الحاقیه مراجعه نکرده‌اند، در صورت بروز خسارت، تا سقف تعهدات بیمه‌نامه می‌توانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

شعبانی با بیان اینکه بالغ بر 50 درصد مشتریان تاکنون برای خرید الحاقیه به نمایندگی‌ها مراجعه نکرده‌اند از مردم خواست با توجه به قرار گرفتن در اولین ماه حرام برای تکمیل بیمه‌نامه شخص ثالث خود اقدام نمایند.

 

مدیر بیمه اتومبیل بیمه ایران خاطرنشان کرد: حق بیمه دریافتی برای خرید الحاقیه از بیمه‌گذار با توجه به تعداد ماه‌های باقیمانده از بیمه‌نامه رقم بسیار کمی خواهد بود.

 

وی اضافه کرد: زمان افزایش نرخ دیه مشخص نیست بنابراین توصیه می‌شود مردم هنگام خرید بیمه‌نامه شخص ثالث با پرداخت مبلغ کمی، تعهدات مازاد خریداری کنند.

 

شعبانی در خصوص سقف پرداخت خسارت بدون کروکی، گفت: سقف پرداخت بدون کروکی مطابق قانون، 3 میلیون و 150 هزار تومان و معادل 2.5 درصد دیه کامل است.

 

مدیر بیمه اتومبیل بیمه ایران در پاسخ به سوالی در مورد رقم خسارت پرداختی در قبال بیمه‌های اتومبیل شخص ثالث گفت: در سال گذشته 14 هزار میلیارد ریال خسارت بیمه‌نامه‌های اتومبیل این شرکت بوده است که از این رقم، 11 هزار میلیارد آن مربوط به بیمه‌نامه شخص ثالث است.

 

وی ادامه داد: در واقع ضریب خسارت پرداختی بیمه‌های شخص ثالث حدود 85 درصد است که با اضافه شدن هزینه‌های جانبی به 100درصد می‌رسد و هیچ‌گونه سودآوری برای شرکت‌های بیمه ندارد.

 

این کارشناس بیمه با بیان اینکه از حق بیمه پرداختی مردم  25 درصد به اورژانس، صندوق تامین خسارت‌ها، بدنی و نیروی انتظامی اختصاص دارد، تصریح کرد: دولت این میزان را باید از محل دیگری تامین کند زیرا در خدمت‌رسانی شرکت‌های بیمه تاثیر منفی می‌گذارد.

 

وی ضمن ابراز رضایت از قانون فعلی بیمه‌ شخص ثالث که سال چهارم اجرای آن در حال سپری شدن است، گفت: قانون فعلی بسیار روشن و شفاف است و مشکلاتی نظیر افرادی که ثالث تلقی می‌شوند، در آن حل شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  3  =  11