موافقت ژاپن با پوشش بیمه‌ای صادرات نفت ایران

بلومبرگ اعلام کرد کابینه ژاپن با درخواست شرکت های نفتکش این کشور برای تامین پوشش بیمه ای محموله های نفتی ایران موافقت می کند و ۷ میلیارد و۶۰۰ میلیون دلار برای این کار اختصاص خواهد داد.

به گزارش ریسک نیوز موافقت دولت ژاپن با این درخواست در حالی است که ژاپن با فشار شدید کشورهای غربی برای کاهش واردات نفت از ایران روبرو است .

بر اساس این گزارش ، دولت ژاپن قصد دارد 7 میلیارد و 600 میلیون دلار در اختیار مالکین کشتی ها و پالایشگاه های این کشور قرار دهد تا بتوانند محموله های نفتی ایران را بیمه کنند .

بر این اساس ، منابع آگاه اعلام کردند پس از تصویب این طرح در کابینه ژاپن پارلمان ژاپن نیز باید نظر نهایی خود را در این مورد اعلام کند . اتحادیه اروپا در ماه ژانویه اعلام کرد از شرکت های بیمه اروپایی خواسته است تا بیمه محموله های نفتی ایران را متوقف کنند .

این گزارش حاکی است ، حدود 95 درصد شرکتهای نفتکش جهان تحت پوشش بیمه های اروپایی هستند . آمریکا در ماه مارس ژاپن و ده کشور اروپایی را از تحریم های جدید بر ضد ایران معاف کرده است .

کریس زاووس، کارشناس ارشد اقتصادی تاکید کرد:اگر شرکت های بیمه در شرق آسیا بتوانند بیمه محموله های نفتی ایران را بدون تکیه بر شرکت های اروپایی تامین کنند ، فشار بر نفت ایران کاهش خواهد یافت .

ژاپن در سال 2010 میلادی روزانه 362 هزار بشکه نفت از ایران وارد کرده است و این کشور دومین خریدار بزرگ نفت ایران پس از چین بوده است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

72  −    =  71