فعالیت آتیه سازان حافظ نیازی به مجوز بیمه مرکزی ندارد

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ:

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ گفت: فعالیت این شرکت طبق قانون هیچ نیازی به مجوز از بیمه مرکزی ندارد ضمن اینکه در حال حاضر ۷ میلیون از آحاد جامعه تحت پوشش این شرکت بیمه‌ای قرار دارند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از فارس افشین مقصودی در خصوص فعالیت شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ در سال‌های اخیر اظهار داشت:این شرکت از سال 81 فعالیت خود را در حوزه بیمه مکمل درمان در سطح کشور آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  وابسته به سازمان بیمه سلامت ایران( بیمه خدمات درمانی سابق) است و در واقع مجوز خود را از این سازمان دریافت کرده است.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ با اشاره به اینکه طبق مجوز معاونت حقوقی رئیس جمهور در تاریخ 8 بهمن 86 فعالیت آتیه‌سازان به عنوان کارگزار بیمه‌ای بلامانع اعلام شده است، گفت: متأسفانه شاهد هستیم برخی از گروه‌ها تمایل دارند که فعالیت این شرکت را به حاشیه ببرند و این در حالی است که در سال‌های گذشته از فعالیت آتیه سازان حافظ مشکلی در ارائه خدمت به بیمه شدگان پیش نیامده است و این شرکت توانسته است رضایتمندی بیمه شدگان را به همراه خود داشته باشد.

وی ادامه داد: مجوزهای وجود دارد که فعالیت شرکت بیمه آتیه سازان حافظ را در حوزه بیمه تجاری و تکمیلی بلامانع داشته است که از آن جمله می‌توان به مجوز دیوان محاسبات به شماره 20000.407 به تاریخ 20 اسفند 87 و  مجوز معاونت حقوقی دیوان محاسبات به شماره 20000.385 به تاریخ 6 شهریور 90 اشاره کرد.

مقصودی گفت: ما تابع سازمان بیمه سلامت هستیم و در واقع فعالیت شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ هیچ نیازی به اتکا به بیمه مرکزی ندارد.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ در ادامه به اساسنامه سازمان بیمه سلامت ایران اشاره کرد و ادامه داد: به استناد اساسنامه سازمان بیمه سلامت که در جلسه‌ (نهم بهمن 90) هیئت محترم وزیران تصویب و طی تصویب نامه شماره ه102828/ت47644ه مورخ (23 مرداد 91) ابلاغ شده است، «بیمه سلامت»‌ شامل تامین تمامی خدمات سطح سه‌گانه مندرج در بند «د»‌ماده یک اساسنامه سازمان بیمه سلامت و در چارچوب مقررات بیمه پایه و مکمل است و شرکت‌های بیمه تجاری و غیر تجاری فقط با رعایت قوانین و مقررات مربوطه و مصوبات شورای عالی مجاز به ارائه خدمات بیمه سلامت (پایه و مکمل) هستند و از طرفی مطابق بند «ی» ماده 7 اساسنامه سازمان بیمه سلامت نظارت بر ارائه خدمات بیمه تکمیلی سلامت و دریافت حق بیمه تکمیلی از وظایف سازمان بیمه سلامت بوده و مطابق بند «ه‌» ماده 12 پیشنهاد ضوابط مربوط به عقد و لغو قرارداد بیمه پایه و تکمیلی با اشخاص حقیقی و حقوقی به عهده سازمان بیمه سلامت گذاشته شده است ضمن اینکه از تاریخ فوق وظایف مشروحه و نظارت بر شرکت‌های ارائه دهنده بیمه مکمل درمان، به سازمان بیمه سلامت واگذار گردید.

 

وی بیان داشت: شرکت آتیه‌سازان حافظ به عنوان بزرگترین و تخصصی‌ترین شرکت ارائه دهنده خدمات بیمه تکمیلی در کشور زیر مجموعه سازمان بیمه سلامت ایران بوده و بر اساس موارد فوق به نیابت از این سازمان فعالیت می‌کند و سازمان بیمه سلامت بر نحوه فعالیت و انعقاد قراردادهای این شرکت نظارت می‌کند.

 

مقصودی گفت:شرکت آتیه‌سازان حافظ از سال 1381 در زمینه بیمه مکمل درمان فعالیت داشته و هم اکنون مجری قرارداد بیمه طلایی بازنشستگان کشوری و بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی بوده و نیز به عنوان مجری بیمه طلایی فرهنگیان انتخاب شده است و بیش از 7 میلیون نفر از آحاد جامعه را تحت پوشش قرار داده است.

 

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ اظهار داشت:این شرکت با صدها شعبه و نمایندگی در سراسر کشور ارائه خدمت می‌کند و با انعقاد قرارداد فرهنگیان، در تمام ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور به فرهنگیان  ارائه خدمت می‌دهد و همه فرهنگیان گرامی می‌توانند با مراجعه به ادارات آموزش  و پرورش سراسر کشور از خدمات این شرکت استفاده کنند.

 

وی اضافه کرد:رضایت‌مندی از خدمات شرکت آتیه‌سازان حافظ در سال‌های اخیر رشد روزافزونی داشته و در قرارداد بازنشستگان کشوری بالغ بر 90 درصد و در قرارداد بازنشستگان کشور بالغ بر 80 درصد است که این رقم هم اکنون در حال افزایش است.

 

مقصودی ادامه داد:این شرکت در حال حاضر با اکثر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی طرف قرارداد بوده و بیمه‌شدگان این شرکت با دریافت معرفی‌نامه و بدون پرداخت وجه می‌توانند از این مرکز خدمت بگیرند.

 

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  در پایان گفت:پرداخت خسارت در این شرکت در سریعترین زمان ممکن صورت می‌پذیرد و هم اکنون در قرارداد بازنشستگان کشوری حدود 2 الی 3 روز است و در بعضی از شعب نیز در همان روز پرداخت می‌شود.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930307000277#sthash.XqU2MQAB.dpuf

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  10  =  20