واگذاری بیمه ملت در گرو رفع اختلافات بورس و سهامداران

معاون شرکت بورس پاسخ داد:

شرکت بیمه ملت که از سوم خرداد ماه در بورس اوراق بهادار تهران درج شده است، به دلیل عدم توافق سهامداران عمده نتوانسته است تاکنون وارد تالار شیشه‌ای شود.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایسنا علی صحرایی ـ معاون شرکت بورس ـ در مورد علت واگذار نشدن بیمه ملت گفت: بیمه ملت در اوایل خرداد ماه در بورس تهران درج شد ولی با توجه به قانون بازار دوم بورس مبنی بر عرضه 10 درصدی، هنوز تعهد سهامداران عمده شرکت برای این میزان عرضه به بورس ارائه نشده است.

وی با بیان این‌که تعداد سهامداران عمده این شرکت زیاد است، توضیح داد: برخی سهامداران تعهد 10 درصدی را ارائه دادند ولی پنج، شش سهامدار تعهد کامل را به کارگزار عرضه کننده ارائه ندادند و خواهان عرضه کمتر از 10درصد هستند.

به گفته صحرایی تا زمانی که این میزان تامین نشود بورس اجازه عرضه سهام این شرکت را نخواهد داشت.

معاون بازار شرکت بورس اظهار کرد: در صورتی که تعهد سهامداران مبنی بر عرضه 10 درصدی به بورس ارائه شود، این شرکت در خرداد ماه وارد بورس خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که هنوز صورت‌های مالی و تلفیقی هلدینگ خلیج فارس به بورس ارائه نشده است، یادآور شد:‌بیمه ملت آماده‌تر از سایر شرکت‌ها است و در صورت ارائه تعهد در بورس عرضه می‌شود.

شرکت بیمه ملت با توجه به احراز شرایط پذیرش در تاریخ سوم خرداد ماه با نماد «ملت» در نرخ تابلوی بازار دوم بورس درج شد و قرار شد جلسه معارفه این شرکت نیز برگزار شود که تاکنون به دلیل عدم توافق سهامداران عمده این اتفاق رخ نداده است.

این عرضه در حالی با مشکل مواجه شده است که شرکت‌های زیادی از جمله هلدینگ خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس و نفت جی در لیست انتظار ورود به تالار شیشه‌ای قرار دارند که هر کدام از این شرکت‌ها با مشکلاتی مواجه شدند و از ابتدای سال تاکنون مجال حضور در تالار شیشه‌ای را پیدا نکرده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

95  −    =  92