نرم افزار تلفن همراه برای صرفه جویی ملی جایگزین کارتخوان شد

نرم افزار تلفن همراه از روز جاری(شنبه) برای کاهش هزینه های تراکنش های الکترونیکی و صرفه جویی ملی جایگزین کارتخوان ها شد.

به گزارش ریسک نیوز،برهمین اساس کاربران شبکه بانکی می توانند با بهره گیری از نرم افزار تلفن همراه تمام خدمات مربوط به کارتخوان ها و پایانه های فروش را دریافت کنند.

مدیرعامل یک شرکت خدمات پرداخت گفت: برای انجام 100میلیون تراکنش در ماه نیاز به واردات 500 میلیارد تومان دستگاه کارتخوان است که البته این دستگاه ها 5 ساله مستهلک می شوند. همچنین این دستگاه ها ماهانه نیاز به رول های کاغذی 25 متری برای انجام 100 میلیون تراکنش دارند که البته هزینه هر رول حدود 700 تومان است.

حامد منصوری با اشاره به راه اندازی نرم افزار موبایلی از روز جاری، گفت: ارایه برنامه هایی بر روی تلفن همراه که بتوان با استفاده از آن تراکنش های پرداخت الکترونیکی را آسان تر، سریع تر و امن کند از جمله راهکاریی است که در شرایط فعلی می تواند به کاهش هزینه های تراکنش الکترونیکی از سایر درگاه ها مانند کارتخوان کمک کند.

وی افزود: ارایه و گسترش اینترنت نسل 3 جی بر بستر تلفن همراه امکان استفاده ارایه و بهره گیری از خدمات بیشتری را هم برای شرکت های پرداخت الکترونیکی و هم برای کاربران تلفن های همراه به وجود آورده است. یکی از این خدمات ابزارهایی است که می توان با استفاده از آنها تراکنش هایی پرداخت و عملیات مرتبط با آنها را سریع تر، ارزان تر و امن تر انجام داد.

وی اظهار داشت: شرکت های پرداخت الکترونیکی باید با استفاده از همین ظرفیت تلاش و سرمایه گذاری لازم را برای افزایش سطح و کیفیت خدمات قابل ارایه به کاربران انجام دهند چرا که در غیراین صورت فاصله ای که طی سال های اخیر توانسته ایم میان خدمات پرداخت الکترونیکی در ایران و جهان کاهش دهیم، دوباره انجام می شود.

مدیرعامل این شرکت آسان پرداخت تصریح کرد: مقایسه میان هزینه های تراکنش در بستر الکترونیکی مانند دستگاه های کارتخوان، درگاه اینترنتی و تلفن همراه نشان می دهد به هر میزان بتوانیم تراکنش در بسترهای الکترونیکی مانند کارتخوان ها، درگاه های اینترنتی و تلفن سوق یابد در واقع موفق شده ایم در هزینه های ملی صرفه جویی کنیم.

وی ادامه داد: با برنامه'آپ'که برای نخستین بار در حوزه ارایه خدمات الکترونیکی در کشور ارایه می شود امکان پرداخت به روشی متفاوت و آسان تر از همیشه در اختیار کاربران قرار می گیرد. با این برنامه امکان اخذ موجودی از کارت های بانکی تا مشاهده مبلغ قبض سیم کارت و پرداخت قبوض آب و برق و غیره از بستر اینترنت تلفن همراه نیز فراهم می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  12