کارگزاران بیمه از سراسر جهان گرد هم می آیند

در هتل "ماندرین" کوالالامپور

این نشست در حقیقت سکوی معنادار برای کارگزاران صنعت بیمه در آسیا به شمار می رود و نمایندگان بیمه از سراسر جهان در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا شبکه ای مناسب از ارتباط را به وجود آورند.

به گزارش ریسک نیوز،از  صنعت بیمه و به نقل از ایشا اینشورنس ریویو،سومین نشست کارگزاران بیمه آسیا سوم و چهارم ماه مارس در هتل "ماندرین" کوالالامپور برگزار می شود.

این نشست دو روزه با عنوان "بهینه سازی نقش کارگزاران در زنجیره ارزشی بیمه" در حالی برگزار می شود که صنعت بیمه مالزی و انجمن کارگزاران تکافل (MITBA) چهلمین سال فعالیت خود را جشن می گیرند.

در این گزارش آمده است که این نشست در حقیقت سکوی معنادار برای کارگزاران صنعت بیمه در آسیا به شمار می رود و نمایندگان بیمه از سراسر جهان در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا شبکه ای مناسب از ارتباط را به وجود آورند.

نمایندگان و کارگزاران بیمه از ستون‌ هاى تخصصى گسترش و توسعه بیمه ‌هاى بازرگانى به ‌شمار مى ‌روند. در واقع از آنجا که بیمه محصولی فروختنى است، شرکت‌ هاى بیمه از راه گزینش و آموزش نمایندگان خود و گسیل آنان به‌سوى مردم و مشتریان مى ‌توانند شمار زیادى مشترى براى ادامه فعالیت خود فراهم کنند.

این نقش و تلاش میانجى ‌هاى بیمه، به‌ ویژه در بیمه ‌هاى عمر، بسیار کارساز و چشمگیر است زیرا بیشتر قراردادهاى بیمه عمر درازمدت یا میان ‌مدت بوده و جنبه پس‌اندازى دارند.

در این نشست حاضران تغییرات قوانین در صنعت بیمه آسیا را بررسی می کنند. تغییرات محیطی، استراتژی های مدیریتی، بررسی شبکه های تجاری و ارتباطاتی، یافتن مسیرهای جدید، بررسی نسل جدید تجارت در دنیای دیجیتال از دیگر موضوعاتی است که در نشست فعالان بیمه مورد بحث تبادل نظر قرار می دهند.

همکاری متقابل بیمه ‌گران و کارگزاران نقش بسیار اساسی و مهمی در گذر از شرایط رقابتی بیمه دارند. در کشورهای پیشرفته دنیا ملاک انتخاب شرکت بیمه ‌گر از سوی کارگزاران و بیمه‌ گذاران، سابقه و توان مالی است. اما در کشورهای توسعه نیافته ملاک اصلی نرخ پائین ‌تر است و کارگزاران در این رابطه می‌ توانند به ایجاد این فرهنگ‌ در جامعه کمک کنند.

در مجموع به دو طریق می‌ توان ارتباط و تعامل بیمه ‌گذاران را روان‌ تر و آسان کرد. راه جلب کارگزاران به یک شرکت بیمه از جنس راه جذب بیمه ‌گذاران است و دوری از تشریفات زاید و روانی مراحل کارشناسی، صدور بیمه‌ نامه پرداخت خسارت در این مسیر بسیار موثر است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×    =  3