سود ۴۰۰ درصدی سهامداران فرابورس

مدیرعامل شرکت فرابورس گفت: با راه‌اندازی بازار پایه تمام نمادهایی که به نوعی با شفافیت اطلاعات مواجه بودند و مدت زیادی متوقف مانده‌اند می‌توانند معامله شوند و مشکل سهامدارانشان به این طریق حل شده است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از ایسنا،امیر هامونی اظهار کرد: نمادی مانند نماد بانک آرین مدت‌ها بسته شده بود اما با راه‌اندازی بازار پایه و بنا بر مصوبه‌ی جدید سازمان بورس می‌تواند این نماد باز شود.
 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 70 نماد از جمله پیام آزمایش که حدود پنج سال نمادش متوقف بود با این سازوکار می‌تواند وارد عرصه‌ی معاملات شود، در واقع بازار پایه راه‌حلی است برای نماد‌های متوقف‌شده بورس و فرابورس.
 
افزایش خرید آنلاین در فرابورس
 
مدیرعامل شرکت فرابورس با اشاره به عرضه‌ی پتروشیمی خراسان و مسکن شمال غرب در شرکت فرابورس که روز چهارشنبه گذشته انجام شد، گفت: خوشبختانه در هر عرضه‌ی اولیه‌ای که انجام می‌شود خرید‌های آنلاین بیشتر صورت می‌گیرد این درحالی است که قبلا در هر عرضه 500 تا 1000 نفر می‌توانستند خرید آنلاین داشته باشند و اکنون این رقم بالغ بر شش هزار نفر شده است.
 
هامونی گفت: در واقع این سازوکار موجب شده که پس از کشف قیمت توسط ایستگاه‌های اصلی سیستم برای آن قیمت قفل می‌شود و سهمیه‌ی افراد مشخص شده و خرید انجام می‌گیرد.
 
وی با بیان این‌که در حال حاضر شاخص فرابورس به 543 واحد رسیده است، گفت: با توجه به این‌که یکی از ویژگی‌های هویتی بورس شاخص آن است در فرابورس نیز توانستیم با توجه به تنوع صنایع شاخص منتشر کنیم که این اقدام خوبی بود.
 
سود 400 درصدی سهامداران فرابورس
 
مدیرعامل شرکت فرابورس خاطرنشان کرد: ما شاخص را همزمان با اولین نماد که مرجان بود برپایه 100 طراحی کردیم و از آن زمان تاکنون رشد بالغ بر 400 درصدی داشته است.
 
هامونی تصریح کرد: در واقع کسانی که در فرابورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند بیش از 400 درصد سود از خرید سهام خود به دست آوردند.
 
وی به انتقال همراه اول از فرابورس به بورس اشاره کرد و گفت: البته درخواست پذیرش آشنای اول در فرابورس هم مطرح است،اما هنوز درخواست رسمی به ما نرسیده است.
 
عرضه‌های جدید در فرابورس
 
مدیر عامل شرکت فرابورس «پالایش نفت کرمانشاه» از جمله عرضه‌های جدیدی عنوان کرد که مرحله‌ درج را گذرانده و در آینده نزدیک عرضه خواهد شد هم‌چنین «پتروشیمی جم» در مرحله‌ی درج است و «داروسازی تولید دارو» نیز طی دو هفته آینده عرضه خواهد شد. «پتروشیمی غدیر» نیز پذیرش شده اما هنوز در مرحله درج قرار دارد.
 
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  24  =  32