بررسی نهاد ناظر صنعت بیمه در کشور ترکیه

نظارت بر شرکت های بیمه و صنعت بیمه، یکی از نکات اصلی و اساسی در حوزه بیمه است و کشورها سعی دارند با استفاده از ساختارهای مناسب نظارتی، باعث رشد و تعالی صنعت بیمه شوند.

 

2.2.6. اخلاق در بیمه
از جمله کارکردهای انجمن توسعه اصول اخلاقی در بازار بیمه ترکیه می باشد. هدف اصول اخلاقی این است که انجمن بیمه، بیمه اتکایی و شرکت های حقوق بازنشستگی ترکیه چهار اصل اخلاقی را بنا کنند تا توسط شرکت های بیمه، بیمه اتکایی و شرکت های حقوق بازنشستگی در روابطشان با یکدیگر و با مشتری هایشان، کارمندان و بخش های عمومی، برای ارتقاء اطمینان عمومی به کار گرفته شوند. این اصول عبارتند از:

• شرکت های بیمه، بیمه اتکایی و شرکتهای حقوق بازنشستگی باید به موارد اخلاقی اشاره شده در فعالیتها و عملکردشان احترام بگذارند: امانت و راستی، بیطرفی و اعتماد، شفافیت، احترام به حقوق انسانها، مسئولیتهای اجتماعی و احترام به محیط زیست
• روابط بین شرکتی : تبادل اطلاعات، استخدام و به کارگیری واسطه های بیمه ای ،رقابت و تبلیغات
• روابط با مشتریان: آگاهی مشتریان، رازداری و امنیت، جلوگیری از تبعیض و ایجاد کیفیت یکسان در سرویس، شکایت مشتریان
• روابط بین کارمندان و واسطه های بیمه: استخدام و توسعه شغلی، روابط با موسسات عمومی و سازمانها، توسعه اصول اخلاقی در بیمه و اصول حفاظت از محیط زیست

2.3. صندوق بیمه فجایای طبیعی TCIP
TCIP یک نهاد قانونی است که مسئول مقررات گذاری، اجرا و مدیریت بیمه اجباری زلزله در کشور ترکیه است. با استفاده از بیمه اجباری زلزله، مالکان خانه های بیمه شده با بیمه نقدی در برابر زلزله و ریسکهای آتش سوزی، انفجار، زمین لرزه و سونامی که به دنیال زلزله ممکن است به وقوع بپیوندند، تحت پوشش قرار می گیرند. TCIP تلاش دارد زندگی ها را بعد از وقوع زلزله، با پرداخت غرامت به ساختمانهای آسیب دیده، به حالت عادی بازگرداند. براساس قانون شماره 6305 بیمه فجایای ناگهانی، فرایند مدیریت فنی و اداری TCIP به صورت دوره های 5 ساله انجام می گیرد.

2.3.1. اهداف TCIP
بیمه اجباری زلزله یک سیستم بیمه ای است که به جبران نقدی خسارتهای ناشی از زلزله در ساختمانی که زندگی می کنید، مربوط می شود. بر این اساس، هدف حفظ سطح استاندارد پایه ای زندگی قبل از زلزله و پس از زلزله است. اهداف اصلی این سیستم با همکاری دولت و بخش بیمه برای اینکه نیازها بتوانند با بیشترین کارایی و سرعت ممکن به رضایتمندی برسند، دنبال می شود. از جمله مهمترین کارکردهای این صندوق به موارد زیر می توان اشاره کرد:

• بیمه کردن همه خانه ها در برابر زلزله با حق بیمه های قابل پرداخت
• امکان تقسیم ریسک در همه کشور
• توزیع بدهی های مالی خسارتهای زلزله برای کشور از طریق بیمه اتکایی بین المللی و بازارهای سرمایه
• کاهش بدهی های مالی دولت که به علت زلزله ایجاد شده، به ویژه بازسازی خانه ها بعد از وقوع زلزله
• جلوگیری از اعمال مالیاتهای اضافی که به علت بدهی های مالی دولت ایجاد می شود و روی زندگی شهروندان اثر می گذارد.
• استفاده از سیستم بیمه در ساختمانهای سالم به عنوان یک ابزار تشویقی

2.3.2. .هیئت مدیره TCIP
این موسسه با هیئت مدیره ای شامل هفت عضو که یکی از آنها مدیر است، اداره می شود. هیئت مدیره شامل نماینده نخست وزیر، معاونت خزانه داری، وزیر محیط زیست و برنامه ریزی شهری، انجمن شرکت های بیمه و بیمه گران اتکایی ترکیه، دانشگاه Bogazici، هیئت مدیره بازار سرمایه وpool management company می شوند.

 

اداره مطالعات و تحقیقات شرکت بیمه ملت

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  30