عملکرد شرکت های بیمه در نمایشگاه هفتم/ بیمه های زندگی در ایران ۸ درصد در ژاپن 80 درصد پرتفوی صنعت بیمه است

اختصاصی ریسک نیوز

بیمه مرکزی در سال گذشته با همکاری شرکت‌های بیمه بالغ بر ۷۲ هزار میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت نموده است که نسبت به سال قبل از رشد ۳۷ درصد برخوردار شده است/ریيس بیمه مرکزی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد پرتفوی صنعت بیمه‌ ژاپن و ۶۰ درصد پرتفوی بیمه‌ اروپا مربوط به بیمه‌های زندگی است، اما این رقم در کشور ما ۸ درصد است.

به گزارش ریسک نیوز ،در هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس،بانک و بیمه علاوه بر دو نهاد بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه شركتهاي بيمه اي چون توسعه، شهر، آسیا، پارسیان، دی، کار آفرین،معلم،سینا، توسعه عمران بیمه،سامان، پاسارگاد،نوین،رازی،ما، ملت،آرمان، دانا،البرز، کوثر حضور داشتند.

هفتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه از روز 17 تا 20 اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد و بر اساس گفته دبیر همایش حضور شرکتهای بیمه   37 درصدی نسبت به سال گذشته رشد داشت و بالغ بر 18 نهاد و شرکت بیمه ای در این نمایشگاه حضور یافتند.

در این نمایشگاه شرکتهای بیمه با برپایی غرفه ای، ضمن پاسخگویی به پرسش های مختلف بازدید کنندگان، آخرین خدمات و دستاوردهای بیمه ای خود را در معرض دید علاقه مندان و بازدیدکنندگان  این صنعت قرار دادند.

همچنین طی مراسم بهره بردای از سامانه متمرکز بیمه مرکزی و انتقال آن به سازمانهای ذیربط  رسما آغاز شد.

در همین حال برگزاری کلاس های آموزش با مشارکت شرکت های بیمه ای در محل غرفه پژوهشکده بیمه از نکات برجسته حضور نهاد بیمه در نمایشگاه هفتم بود که با استقبال درخور توجه بازدیکندگان از نمایشگاه و علاقه مندان به فرهنگ و صنعت بیمه روبرو شد.

بر اساس این گزارش، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در کنار سازمان بورس اوراق بهادار، ، بانک مرکزی جمهوری اسلامی از برگزارکنندگان اصلی همایش بودند.

رشد 37 درصدی صنعت بیمه در سال 91

 مهندس کریمی ضمن حضور در نمایشگاه هفتم به خبرنگار ريسك نيوز بیان کرد: آمارهای صنعت بیمه در سال گذشته نشان دهنده ارتقای ضریب نفوذ بیمه است .

وی گفت: بیمه مرکزی در سال گذشته با همکاری شرکت‌های بیمه بالغ بر ۷۲ هزار میلیارد ریال خسارت  به بیمه گذاران پرداخت نموده است که نسبت به سال قبل از رشد  ۳۷ درصد برخوردار شده است.

رییس بیمه مرکزی در خصوص سامانه متمرکز بیمه مرکزی و انتقال آن به سازمانهای ذیربط بیان کرد:: صنعت بیمه ما در کشور وهمچنین در توسعه فرهنگ  و ارتقای شبکه بیمه  از  رشد خوبی برخوردار بوده است.

کریمی گفت: تأیید صلاحیت مدیران شرکت‌های بیمه و ارتقای سطح علمی و آموزشی همکاران صنعت و شبکه فروش و تلاش برای توسعه و تقویت فرهنگ بیمه از جمله اقدامات بیمه مرکزی بوده است.

رییس کل بیمه مرکزی در پایان گفت: حضور پررنگ صنعت بیمه در این نمایشگاه نیز نشان می‌دهد که این صنعت عزم جدی در عرصه اقتصادی دارد.

پرتفوی 60 درصدی بیمه زندگی در اروپا و ۸ درصدی در ایران

کریمی با اشاره به اهمیت بیمه‌های زندگی در دنیا گفت: ضریب نفوذ صنعت بیمه تحول پیدا نمی‌کند، مگر با کمک بیمه‌های عمر و در واقع سود شرکت‌های بیمه و آرامش بیمه‌گذاران در توسعه بیمه‌های زندگی است.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد پرتفوی صنعت بیمه‌ ژاپن و ۶۰ درصد پرتفوی بیمه‌ اروپا مربوط به بیمه‌های زندگی است، اما این رقم در کشور ما ۸ درصد است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه پرتفوی صنعت بیمه کشور در حال حاضر به رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده گفت: این رقم در مقایسه با کشورهای دیگر مناسب نیست و ظرفیت بسیار زیادی برای توسعه این امر در کشور وجود دارد.

حجم حق بیمه‌های تولیدی به بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال رسید

در همین حال معاون نظارت بیمه مرکزی در خصوص شرکت های نوظهور در صنعت بیمه  به ریسک نیوز بیان کرد:در سال گذشته ۲ شرکت بیمة متقابل قشم و آسماری به صنعت بیمه اضافه شدند .

کاضم دلخوش افزود :در سال گذشته  حجم حق بیمه‌های تولیدی به بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال رسید و بیمه‌های زندگی نیز با ۴۶ درصد رشد همراه بود

وی  با بیان اینکه صنعت بیمه در معادلات پولی و مالی کشور نقش موثری را داشته است بیان کرد: تنها  گواهی ما بر این ادعا حجم بالای سرمایه‌های شرکت های  بیمه ای در بورس  است.

معاون نظارت بیمه مرکزی با اشاره به حوادث سیل در مازندران و زلزله در استان‌های جنوبی کشورمان گفت: حضور فعال صنعت بیمه در این حوادث باعث شد که مردم با با مزایای صنعت بیمه بیشتر آشنا شوند.

در سال 91 بیش از 800 هزار نفر از مصدومان حوادث رانندگی از بیمه ها استفاده کردند

همچنین دکتر رنجبر استاد دانشکاه تهران و پژوهشگر در خصوص  نقش بیمه ها در خدمات در مانی بیان کرد: سال گذشته ۸۰۰ هزار نفر از مصدومان حوادث رانندگی و تصادفات جاده ای به طور رایگان در بیمارستان های دولتی درمان شدند.  

وی گفت: در سال گذشته بهترین همکاری و عملکرد را از سوی شرکت‌های بیمه شاهد بودیم و توانستیم رقمی حدود ۵۵۰  میلیارد تومان از شرکت‌های بیمه دریافت و به بیمارستان‌ها پرداخت شود.
 

درباره نمایشگاه هفتم

براساس این گزارش: هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با مشارکت حدود ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دایمی نمایشگاه های تهران طی 17 تا 20 اردیبهشت برگزار شد هممچنین نمایندگانی از کشورهای کره جنوبی، ترکیه، اندونزی، پاکستان و افغانستان در این نمایشگاه حضور یافتند.

سعید مستشار مجری برگزاری نمایشگاه بازار سرمایه با ابراز رضایت از رشد بیست درصدی حضور شرکت های بیمه در هفتمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه، تصریح کرد: امروز صنعت بیمه به خودباوری رسیده است و اهالی این صنعت این نکته ظریف و حساس را دریافته اند که در تمامی معادلات کلان اقتصادی نقش بی بدیلی را بر عهده دارند.

وی افزود: حضور هوشمندانه شرکت های بیمه ای در چنین نمایشگاه هایی به کشف بازارهای تازه ای منتهی خواهد شد و این در شرایطی است که تقریبا نیمی از ظرفیت های صنعت بیمه دست نخورده باقی مانده و بازارسازی در این صنعت به آسانی ممکن است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  6  =  30