سومین ثروتمند جهان خیال صنعت بیمه را راحت کرد

به گزارش اینشورنس،

سومین ثروتمند جهان با اعلام اینکه قصد ندارد شرکت بزرگ دیگری را خریداری کند،‌ خیال فعالان این بازار را راحت کرد.

به گزارش ریسک نیوز از صنعت بیمه  و به نقل از لایو اینشورنس،شرکت "برکشایر هاتاوی" به مدیریت "وارن بافت" یکی از ثروتمندان بزرگ جهان، پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد شرکت بیمه دیگری را خریداری کند؛ این خبر خواب برخی از فعالان بازار را برهم زده بود.

بسیاری از آنان در هراس بودند که گسترش فعالیت برکشایر هاتاوی می تواند سود آنان را به شدت کاهش دهد و مانع رشد آنان شود. اما وارن بافت اکنون می گوید که او تنها قصد دارد تا برای گسترش سطح تجاری خود برای استراتژی های اصلی اش بیافزاید.

در زمان اعلام خبر گسترش حوزه نفوذ برکشایر گمانه زنی های بیشماری مطرح شده بود. در آن زمان روزنامه "فایننشال تایمز" در گزارشی نوست که "بانک بریتانیا از وزارت خزانه‌داری ایالات متحده پرسید که چرا عملیات بیمه اتکایی برکشایر هاتاوی در فهرست موسسه‌های "بزرگی که فروپاشی آنها به اقتصاد لطمه می‌زند" جا مانده و آورده نشده است." در حقیقت فعالان بازار بسیار نگران آینده و استراتژی های جهانی شرکتی بودند که سومین ثروتمند جهان آن را مدیریت می کند.

برکشایر، صاحب شرکت بیمه "گایکو" است و بالغ بر 41.3 میلیارد دلار از 195 میلیارد دلار درآمد این شرکت حاصل از حق بیمه بوده است. فایننشیال تایمز در گزارش خود همچنین آورده است که 27 درصد از درآمد سال 2014 میلادی برکشایر حاصل از سودهای سرمایه ‌گذاری و ضمانت ‌های مالی است. عملیات بیمه اتکایی برکشایر شامل بیمه اتکایی و عمومی این شرکت است.

اما وارن بافت در آخرین نامه خود به سهام ‌داران شرکت نوشت: "عامل پیشرفت ما از سال 1967 میلادی صنعت بیمه است."

طبق گزارش ها، وارن بافت، کارآفرین، بازرگان، سرمایه ‌گذار و نیکوکار آمریکایی است، که به‌عنوان موفق ‌ترین سرمایه ‌گذار قرن بیستم شناخته می‌شود. او هم‌ اکنون پس از "بیل گیتس" بنیانگذار شرکت نرم افزاری "مایکروسافت" و "کارلوس اسلیم" تاجر و سرمایه ‌گذار مکزیکی در رتبه سوم از فهرست میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۴ قرار دارد. بافت به ‌عنوان مدیرعامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت برکشایر هاتاوی فعالیت می کند.

او از سیستم شناور برای سرمایه‌ گذاری بر روی شرکتش استفاده کرده ‌است. او در ابتدای کارش در برکشایر بر روی سرمایه‌ گذاری بلندمدت در بازار بورس متمرکز شده‌ بود، اما به تازگی تصمیم به خرید تمامی سهام شرکت را دارد. بافت با استفاده از این استراتژی و فعالیت مداوم در حوزه مبادلات سهام اختصاصی، امروزه از طریق شرکت برکشایر هاتاوی، کنترل و مدیریت شرکت ‌های تابعه، زیرمجموعه و فرعی فراوانی را بر عهده دارد که به‌عنوان نمونه می ‌توان به "گایکو"، "دیری کوئین"، "هاینز" و "مارس اینکورپوریتد" اشاره کرد.

بسیاری از سرمایه گذاران در صنعت بیمه اکنون متقاعد شده اند که یکی از دلایل اصلی اینکه شرکت بافت رشد سریعی داشته، آن است که برکشایر به شدت بر بیمه های تجاری متمرکز شده است.

سومین ثروتمند جهان بر این باور است که صنعت بیمه اتکایی در یک دهه آینده به قدری تقویت خواهد شد که در مجموع در 20 سال گذشته نتوانسته چنین رکوردی را ثبت کند. او می گوید، شرکت ها از طریق استفاده از تکنیک های درست و مناسب و به کارگیری سیاست های متناسب با میزان فعالیت شان می توانند، آینده ای درخشان را برای خود رقم بزنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  55  =  65