قیمت جهانی طلا باز هم کاهش یافت

در معاملات امروز بازارهای جهانی روند نزولی قیمت طلا ادامه یافت و هر اونس طلا با کاهش ۱۰ دلاری به ۱۲۸۱ دلار در هر اونس رسید و نفت نیز با کاهش ۷۶ سنتی در برابر ۱۰۰.۱۵ دلار به ازای هر بشکه معامله شد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از تسنیم قیمت طلا در بازارهای جهانی پس از پشت سر گذاشتن یک هفته سقوط که طی حدود دو سال گذشته بی سابقه بود معاملات هفته جاری را نیز با روندی نزولی آغاز کرد.

نگرانی ها از پایان یافتن زودهنگام طرح خرید اوراق قرضه از سوی فدرال رزرو آمریکا علت اصلی افت قیمت طلا از هفته گذشته اعلام شده است.
قیمت هر اونس طلا در معاملات روز دوشنبه 10 دلار کاهش یافت و به 1281 دلار رسید. هفته گذشته بدترین هفته کاری طلا از سپتامبر 2011 بود به طوری که قیمت طلا در این هفته با 7 درصد کاهش مواجه شد. 

قیمت این فلز طی یک ماه گذشته بیش از 100 دلار در هر اونس کاهش پیدا کرده است.

بازارهای مالی هفته گذشته پس از اظهارات بن برنانکه، رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد استراتژی بانک مرکزی آمریکا برای آغاز کاهش اجرای سیاست خرید اوراق قرضه، آشفته شدند.
جیمز بولارد، رئیس شعبه سنت لوئیس فدرال رزرو روز جمعه گفت، نه پیش بینی های خود بانک مرکزی آمریکا در زمینه رشد اقتصادی و نه پیش بینی های این بانک از ادامه نرخ ضعیف تورم، از تغییر سیاست خرید اوراق قرضه حمایت نمی کند.
در همین حال، بانک مرکزی چین روز جمعه مجددا با افزایش نرخ بهره برخی بانک های این کشور موافقت کرد و فشار برای مهار استقراض های غیررسمی شایع در این کشور را افزایش داد.
این تصمیم دولت چین که می تواند رشد اقتصادی در چین که یکی از بزرگترین مصرف کنندگان انرژی در جهان است را کاهش دهد، موجب شد که قیمت نفت در روز دوشنبه کاهش یابد.
قیمت نفت خام آمریکا در بازار نیویورک، برای تحویل در ماه آگوست با 47 سنت کاهش به 93 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت در روز جمعه نیز با 1 دلار و 71 سنت کاهش مواجه شده بود.
قیمت نفت برنت نیز با 76 سنت کاهش به بشکه ای 100 دلار و 15 سنت رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  2