با بیمه شدن نفتکش‌ ها، فروش نفت ایران افزایش می یابد

کارشناسان بین المللی :

کارشناسان بین المللی می گویند زمانی که صنعت بیمه دوباره در ایران فعال شود، این کشور می‌تواند نفت خام بیشتری را به بازار ارائه کند.

به گزارش ریسک نیوز از صنعت‌بیمه به‌نقل‌از  لایو اینشورنس، صنایع کشتیرانی در ایران که بی‌صبرانه منتظر افزایش خدمات شان به مشتریان منتظر هستند، چشم به لغو سریع تر تحریم ها دوخته اند.

پالایشگاه های نفت در آسیا به دنبال خرید بیشتر نفت از ایران هستند و تنها عاملی که می تواند محرک جدی برای آنان باشد لغو تحریم ها و امکان بیمه شدن تانکرهای نفتی و پالایشگاه های است که فرآیند تولید نفت در این کشور را مهیا می کنند.

در این گزارش آمده است که ایرانی ها در حال حاضر به شدت در تلاشند تا در این بازار اشباع شده رقابت و باردیگر سهم خود در بازارهای بین المللی بازیابی کنند. زمانی که توافق با رهبران جهانی پس از چندین ماه مذاکره محقق شد، چرخ های حرکت لغو تحریم های اعمال شده علیه تهران به حرکت افتاد.

در این گزارش تاکید شده است که ایران پس از لغو تحریم ها بر فروش نفت به شرکت های آسیایی متمرکز خواهد شد؛ که این امر برای تحلیل گران بازار تعجب آمیز نیست. دلیل آن هم آن است که کشورهای مانند هند،‌ چین، ژاپن و کره جنوبی در حال حاضر بزرگترین واردکنندگان نفت ایران هستند.

در حقیقت از زمان اعمال تحریم ها در اوایل سال 2012، این چهار کشور تنها کشورهای بودند که گه‌‌گاهی به مشتریان نفت تهران تبدیل می شدند و اکنون نیز آنان مشتاقانه خبرهای مربوط به لغو تحریم ها را دنبال می کنند تا بفهمند تهران تا چه میزان می تواند نفت خود را در بازارهای بین المللی بفروشد.

به گفته یکی از مقام های وزارت نفت هندوستان، اگر توافق نهایی شود، ما خریدمان را افزایش می دهیم. او افزود که پالایشگاه های فراوانی هستند که نفت ایران را می خواند.

"بی کی نامدو" رئیس شرکت "هیندوستون پترولیوم" در این باره گفت: این پالایشگاه ها خودشان می گویند، زمانی که خرید نفت ایران امکانپذیر شود ما چشم به بازار این کشور می دوزیم. او همچنین افزود که امیدواریم ایران همچنان تخفیف هایش را حفظ کند و شرایط خرید مانند گذشته اعمال شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  23  =  25