بهای جهانی طلا به پایین‌ترین قیمت در ۳۳ ماه گذشته رسید

بهای جهانی طلا با انتشار آمار اقتصادی قوی‌تر در آمریکا که احتمال کاهش محرک‌های اقتصادی در این کشور را بالا برد، به پایین‌ترین قیمت در ۳۳ ماه گذشته رسید.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از ایسنا طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور، 2.6 درصد کاهش یافت و به 1244 دلار در هر اونس رسید که پایین‌ترین قیمت از سپتامبر سال 2010 بود.

طبق آمار تهیه شده از سوی بلومبرگ، بهای این فلز 22 درصد از ابتدای آوریل کاهش یافته و با ادامه روند فعلی، احتمالا بدترین عملکرد سه ماهه را از سال 1920 تاکنون خواهد داشت. نقره نیز طلا را دنبال کرد و با 4.5 درصد کاهش به 18.763 دلار در هر اونس رسید.

بهای معاملات طلا و نقره برای تحویل فوری در بازار کامکس آمریکا به پایین‌ترین سطح مشاهده شده از ماه اوت سال 2010 تاکنون رسیدند. هر اونس طلا برای تحویل فوری به 1251 دلار و برای تحویل در ماه اوت به 1248 دلار رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری به 18.86 دلار و برای تحویل در ماه ژوییه به 18.84 دلار رسید.

طلا پس از 12 سال متوالی ترقی قیمت، به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به کاهش تدابیر محرک اقتصادی بانک مرکزی آمریکا و کاهش تقاضا روند نزولی پیدا کرده است. افت طلا اعتماد آن دسته از سرمایه گذارانی که تصور می‌کردند طلا قطعا صعود خواهد کرد را از بین برده است.

بن برنانکه، رییس بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه هفته گذشته اعلام کرد انتظار دارد کاهش روند خرید اوراق قرضه این بانک در اواخر سال 2013 آغاز شود و با توجه به تحولات اقتصادی، تا اواسط سال 2014 متوقف می‌شود. سیاست‌های پولی و مالی فعلی این بانک عامل موثری در صعود قیمت طلا طی سال‌های اخیر بوده‌اند.

بهای طلا از ابتدای سال 2013 تاکنون 26 درصد کاهش داشته و در مقابل، شاخص دلار آمریکا پنج درصد صعود کرده است. ریزش قیمت طلا طی روزهای اخیر موجب شده تحلیلگران موسسات مالی مختلف قیمت مورد پیش بینی برای طلا را به رقم پایین‌تری کاهش دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  2  =  16