سهام ساختمانی ها کم ریسک ترین سرمایه گذاری بورس

ساختمانی ها تجربه افت قیمت نداشته اند؛

به سهامدارانی که به دنبال خرید سهام کم ریسک در بازار سرمایه هستند توصیه می شود که بخشی از پرتفوی خود را به سرمایه گذاری در سهام ساختمانی ها تخصیص دهند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از ایرنا محمدرضا فهمی معاون مالی و اقتصادی بانک انصار با اشاره به این که، ساختمانی ها همیشه موفق به پوشش سودهای پیش بینی شده خود شده اند، اظهار داشت: معمولا شرکت های ساختمانی از سود تقسیمی بالایی در مقایسه با سایر سهام حاضر در بازار سرمایه برخوردار هستند.

وی با اشاره به این که، در شرایط فعلی سهام 12 شرکت ساختمانی در بورس تهران حضور دارد، خاطر نشان کرد: از سوی دیگر سهام پنج شرکت ساختمانی هم در فرابورس عرضه شده است که این نشان از گروه 17 عضوی ساختمانی ها در بازار سرمایه دارد.

مدیر عامل سابق شرکت بین المللی توسعه ساختمان با بیان این که، اغلب سودهایی که شرکت های ساختمانی محقق کرده اند، عملیاتی بوده است، تصریح کرد: از سوی دیگر P/E (نسبت قیمت به عایدی) ساختمانی ها همواره بالاتر از پنج بوده است.

وی با اشاره به این که، سهام شرکت های ساختمانی یکی از کم ریسک ترین سهام در سبد دارایی های سهامداران است، اظهار داشت: سهام شرکت های ساختمانی گزینه مطلوبی برای سهامدارانی است که می خواهند در سهامی با دید بلند مدت سرمایه گذاری کنند.

فهمی گفت: سهام شرکت های ساختمانی معمولا افت قیمتی را تجربه نمی کند و سهام این صنعت معمولا زیان ده نبوده است.

وی با تاکید بر این که، سهامداران باید سهام شرکت های ساختمانی را برای بلند مدت خریداری کنند، اظهار داشت: سهام شرکتهای این گروه برای طولانی مدت پربازده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت ها در بازار مسکن طی دو سال اخیر اظهار داشت: همین موضوع سود ساختمانی ها را افزایش داده است.

مدیر عامل سابق شرکت بین المللی توسعه ساختمان با تاکید بر این که، مسکن به عنوان کالای سرمایه ای در کشور محسوب می شود، تصریح کرد: از این نظر بخش عمده ای از دارایی های مردم به مسکن اختصاص دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×    =  49