رشد بی سابقه سرمایه بیمه اتکایی جهانی در ۲۰۱۲/ درآمد بیمه گران اتکایی تحت تاثیر ماهیت متغیر بازار

موسسه آون بنفیلد طی گزارشی اعلام کرد؛

طبق گزارش Aon Benfield مقدار سرمایه بیمه گران اتکایی سراسر جهان به رکورد ۵۰۵ میلیارد دلاری در سال گذشته رسید زیرا این شرکتها توانستند خسارات ۲۰۱۱ را جبران کنند. بین ۳۱ بیمه گر اتکایی که در این تحلیل شرکت کردند، سال گذشته میزان سرمایه ۳۳ میلیارد دلار یا ۱۲ درصد رشد کرده و به ۳۱۳ میلیون دلار رسید.

به گزارش ریسک نیوز،براساس این گزارش انگیزه های اصلی افزایش سرمایه در سال گذشته  به طور کلی درآمدهای تثبیت شده  بیمه گران معمول و  عایدی سرمایه گذاری محسوب نشده ای بودند که به طور مستقیم به دارایی تبدیل می شوند. همچنین بیمه گران اتکایی از جریان مستمر سرمایه های سرازیر شده  به صنعت بهره بردند.

 بین 31 بیمه گر اتکایی که در تحلیل Aon Benfield Aggregate شرکت کردند، سال گذشته میزان سرمایه 33 میلیارد دلار یا 12 درصد رشد کرده و به 313 میلیون دلار رسید.  دلیل اصلی این روند صعودی  درآمد خالص 29 میلیارد دلار و 9/15 میلیارد دلاری سود محاسبه نشده سرمایه است اما بخشی از آن با  هزینه ها و سهم  «بیع متقابل »که به 1/16 میلیارد دلار بالغ می شد، جایگزین شد.

 مایک ون اسلوتن مدیر تیم تحلیل بازار بین الملل  میگوید:  درآمد بیمه گران اتکایی تحت تاثیر ماهیت متغیر بازار بوده است.

 او در ادامه توضیح می دهد:  نرخ کم سود فقط روی درآمد بیمه گران اتکایی در  سرمایه گذاریهایشان  تاثیر گذاشته است اما تاثیر شگفت انگیزی روی چشم انداز رقابت خواهد داشت. سرمایه گذارانی که به دنبال عملکرد متنوع هستند،  اکنون عنصر فشار ( در خصوص قیمت و ارزش رقابت) و مزایا ( در خصوص هزینه های کاسته  تعهدات سرمایه ) را نیز به بازار بیمه اتکایی افزوده اند.

 در کل 31 شرکت  پیش بینی میکردند سود پیش از مالیاتشان بیش از 2 برابر افزوده و به 7/35 میلیارد دلار برسد که بالاترین میزان سود از زمان بحران اقتصادی  در 2008 تاکنون بوده است.  تمام 13 شرکت سال گذشته سوددهی داشتند.

سال گذشته آنها 192 میلیون دلار حق بیمه از بخش بیمه اموال و خسارات داشته است که نسبت به سال قبل از آن 6 درصد افزایش یافته بود. بازگشت آنان به سود آوری در نرخ ترکیبی بیمه اموال و خساراتشان   نشان داده شده است واستفاده از بیمه اتکایی نیز در پایان 2012 ، 6/92  درصد بود که در مقایسه با سال قبل از آن (1/105) کاهش یافته بود.

مترجم:شیوا سعیدی

منبع:

http://www.theactuary.com/news/2013/04/global-reinsurer-capital-hits-record-505bn-in-2012

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +    =  5