طلا ۱۲۱۲ دلار شد

با افزایش امیدواری‌ها نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی جهان و در اثر تحولات مصر قیمت جهانی نفت با ۲.۱۸ دلار افزایش به ۱۰۷.۷۲ دلار در هر بشکه رسید و طلا با سقوط ۳۹ دلاری در برابر ۱۲۱۲ دلار در هر اونس معامله شد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از تسنیم به دنبال افزایش امیدواری ها نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی جهان قیمت جهانی نفت در معاملات روز گذشته افزایش یافت اما قیمت طلا روندی نزولی را طی کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات هفته گذشته به 107.72 دلار رسید. قیمت این نفت در روز جمعه 2.18 دلار نسبت به روز قبل از آن افزایش داشته است. هر بشکه نفت سبک آمریکا نیز با 1.98 دلار افزایش به 103.22 دلار رسید.

قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته بیش از 5 دلار افزایش داشته است. وزارت کار آمریکا روز گذشته اعلام کرد شرکت های این کشور در ماه ژوئن 195 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده اند و نرخ بیکاری آمریکا در این ماه به 7.6 درصد رسیده است. در ماه می نیز 175 هزار فرصت شغلی جدید در آمریکا ایجاد شده بود. 

از سوی دیگر به نظر می رسد بحران اقتصادی منطقه یورو در حال فروکش کردن است به طوری که نرخ بیکاری در اسپانیا به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ این منطقه کاهش یافته و دولت اسپانیا اعلام کرده است فعلا نیازی به دریافت کمک های مالی بیشتر ندارد.

تحولات مصر نیز به نگرانی های بازار نفت در مورد عرضه دامن زده است. طرفداران رئیس جمهور ساقط شده مصر تصمیم نظامیان برای تشکیل دولت انتقالی را نپذیرفته و به خیابان ها ریخته اند که در نتیجه آن تاکنون ده ها نفر کشته و زخمی شده اند.

اگرچه مصر ذخایر قابل توجه نفت و گاز ندارد اما در منطقه ای واقع شده است که یک سوم نفت مورد نیاز جهان را تامین می کند. همچنین بخش مهمی از نفت مصرفی جهان از طریق کانال سوئز عبور می کند که تحت کنترل مصر قرار دارد.

بازار طلا نیز تحت تاثیر بهبهودوضعیت اقتصادی آمریکا شاهد افت شدید قیمت این فلز گرانبها بود. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه با 39 دلار کاهش قیمت مواجه شد و به 1212.7 دلار رسید. 

قیمت جهانی طلا از ابتدای سال جاری میلادی بیش از 17 درصد کاهش داشته است و با ادامه روند کنونی تحولات اقتصادی جهان انتظار نمی رود این فلز گرانبها به زودی بتواند سقوط حدود 500 دلاری قیمت خود از ابتدای امسال را جبران کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  +  1  =