خبرهای خوش برای سپرده گذاران میزان

مهرداد طبسی: به دنبال انحلال مؤسسه اعتباری میزان در چند ماه گذشته هر روز خبرهای ضد و نقیضی از سرنوشت این مؤسسه به گوش می‌رسد.

به گزارش ریسک نیوز،چندی پیش  پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی از بسته شدن پرونده میزان خبر داده بود و استاندار خراسان رضوی در تازه‌ترین تصمیم خود ازواگذاری این مؤسسه به یک بانک و یا یک مؤسسه مالی و اعتباری خبرداده بود؛ البته از اطلاعیه استانداری خراسان رضوی و گفت‌وگوی استاندار با خبرنگاران چند روزی نگذشته بود که خبری از قول معاون بانک مرکزی مبنی بر واگذاری میزان به شرکت های خارجی روی خروجی سایت‌ها قرار گرفت.

اما آخرین خبر خوشحال کننده برای سپرده گذاران میزان هفته گذشته منتشر شد . در این خبر عضو هیأت مدیره مؤسسه عسکریه از رایزنی بانک مرکزی با مدیران این مؤسسه برای پرداخت دیون تعاونی اعتبار منحله میزان خبر داده بود.

عبدالکریم جوادی به قدس گفته بود، مؤسسه عسکریه آمادگی و توان پرداخت تمام مطالبات سپرده گذاران مؤسسه میزان را دارد و در صورت توافق نهایی در مدت 2 تا 3 ماه تمام بدهی های این مؤسسه پرداخت خواهد شد.

*عسکریه دیون میزان را پرداخت می کند

در حالی که همه روزه خبرهای متعددی از وضعیت مبهم میزان به گوش می رسد ، شب گذشته دو نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با قدس خبرهای خوشی برای سپرده گذاران داشتند.

حجت الاسلام پژمانفر با اشاره به جلسه‌ای که با حضور جمعی از مدیران کشوری و استانی برگزار شده است،گفت: بر اساس آخرین تصمیم، مؤسسه مالی عسکریه مطالبات مردم در تعاونی منحله میزان را پرداخت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: رسیدگی به وضعیت کارکنان میزان و جذب آن‌ها نیز توسط مؤسسه عسکریه انجام خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی اظهار داشت: در تماسی که با آقای سیف ، رئیس کل بانک مرکزی داشتم به بنده عنوان کردند که قطعاً مؤسسه مالی و اعتباری عسکریه پرداخت دیون میزان را بر عهده خواهد گرفت.

 وی ادامه داد: روز شنبه نیز استاندار خراسان رضوی این موضوع را تأیید کرد.

*پرداخت مطالبات مردم طی جدول زمانبندی شده

جواد کریمی قدوسی، دیگر نماینده مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی نیز شب گذشته به خبرنگار قدس گفت: در جلسه ای که مجمع نمایندگان استان با معاون استاندار خراسان رضوی داشت، از همان جلسه با رئیس کل بانک مرکزی تماس گرفته شد و آقای سیف اعلام کرد بر اساس مصوبه ای که داشته ایم،  سرنوشت میزان مشخص شد.

وی ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی، مؤسسه عسکریه را مسؤول پرداخت مطالبات سپرده گذاران میزان عنوان کرد.

وی افزود: در این جلسه آقای سیف اعلام کرد، از هفته جاری پرداخت مطالبات مردم و جذب کارمندان مؤسسه میزان انجام خواهد شد.

به گفته وی مطالبات سپرده گذاران طی جدولی زمانبندی شده که مؤسسه عسکریه و بانک مرکزی تهیه کرداند ،پرداخت خواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

75  −  68  =