حرکت لاک‌پشتی بیمه تامین اجتماعی در بخش بیمه ناباروران

داشتن فرزند اولین خواسته هر زوج است اما هزینه‌های سنگین درمان ناباروری و عدم پوشش کامل این هزینه‌ها موجب شده تا آن دسته از زوجین نابارور که قدرت مالی ندارند، طعم شیرین فرزندداری را نچشند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،شیوع نازایی امروزه به‌دلیل نوع تغذیه، سبک زندگی، فشارهای روانی، اضطراب‌های شغلی و بخصوص آلاینده‌های محیطی است که در بین زوجین دیده می شود از این رو باید برای کاهش عوامل خطرزا، که سبب افزایش ناباروری می‌شوند برنامه‌ریزی کرد.

*حمایت بیمه‌ها درهزینه درمان ناباروری موجب افزایش جمعیت می‌شود

در کلینیک‌های ناباروری خدماتی از قبیل مشاوره در زمینه درمان، شانس بروز بیماری‌های ژنتیکی و چگونگی جلوگیری ازآن‌، مشاوره جنین شناسی، تغذیه و هورمون‌ها ارائه می‌شود که با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین کلینیک‌ها و درمان دارویی آن، زوج‌های نابارور زیادی که قشر متوسط جامعه را تشکیل می‌دهند بضاعت پرداخت این هزینه‌ها را نداشته و از پیگیری وضعیت خود خودداری می‌کنند اینجاست که حضور بیمه‌ها در تحت پوشش قرار دادن درمان ناباروری نقش مؤثری در افزایش جمعیت و حل چنین مشکلاتی ایفا می‌کند.

*ناباروری و آسیب‌های آن

نظام سلامت کشور باید برای درمان ناباروری در افراد بی‌بضاعت حمایت‌های جدی در نظر بگیرد زیرا درمان نشدن ناباروری می‌تواند در آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق، افسردگی و اعتیاد مؤثر باشد و فرد نابارور را در معرض ناملایمات روحی و روانی قرار دهد.

*ناباروران در هر دوره از درمان هزینه هنگفتی می‌پردازند

افراد نابارور در هر دوره از درمان باید هزینه‌های هنگفتی را بپردازد که بسته به میزان مصرف دارو و میزان مشکلاتی که فرد با آن مواجه می‌شود متغیر است.

متأسفانه بیمه‌های پایه نیز از پوشش خدمات بیمه‌ای ناباروری سرباز می زنند و همین مسئله سبب شده تا هزینه‌های درمان ناباروری برای زوجین متقاضی فرزند، بسیار سنگین و تا حدودی غیرقابل تأمین باشد.

* ۱۰قلم داروهای تحت پوشش اعلام شده هنوز بلاتکلیفند

مدیر کل بیمه سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تحت پوشش قرار گرفتن ۱۰قلم داروی ناباروری در صورت تامین اعتبار آن از سوی دولت خبرداد و می گوید: هزینه‌های این ۱۰ قلم دارو باید از سوی سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شد که تاکنون نه تنها منابع آن تامین نشده بلکه پرداختی نیز صورت نگرفته است.

از سوی دیگر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت و درمان در این‌باره می‌گوید: کمی در اعلام خبر تحت پوشش قراردادن ۱۰ قلم داروی ناباروری عجله به خرج داده‌اند و قبل از هماهنگی با بیمه‌ها، پوشش حمایتی آن اعلام شد که باید با هماهنگی کامل صورت می‌گرفت.

گفتنی است که پوشش بیمه‌ای این داروها از سوی سازمان‌های بیمه‌گر ممکن است تا پایان سال جاری نامشخص باشد حال این سوال مطرح می‌شود که چرا باتوجه به این که جامعه ما به سمت کهن‌سالی پیش می‌رود فکری به حال هزینه‌های درمانی ناباروران که آمارشان کم نیست نمی‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

52  −  45  =