زیان انباشته ۱۵۰۰ میلیاردی بیمه ایران ناشی از شفاف سازی بود/ دغدغه توانگری مالی نداریم

سید عباس حسینی:

شناسایی این زیان ناشی از اصلاح صورتهای مالی بوده است و این روند کماکان ادامه دارد./برنامه مشخصی جهت ارایه به بیمه مرکزی تهیه و اعلام شده است که بدون شک بر طبق این برنامه ترمیم مالی توانگری بیمه ایران ارتقا خواهد یافت.

به گزارش ریسک نیوز،سید عباس حسینی مدیرعامل شرکت بیمه ایران طی یک نشست خبری با بیان اینکه زیان انباشته 1500 میلیارد تومانی بیمه ایران ناشی از شفاف سازی بود ، گفت: شرکت بیمه ایران از پایبند ترین شرکتهای بیمه به مقررات شورای عالی بیمه است و در این راستا زیانی که با ان مواجه شد ناشی از شفاف سازی بوده است .

وی تاکید کرد: شناسایی این زیان ناشی از اصلاح صورتهای مالی و برگرفته از ذخیره گیری مناسب بوده است و این روند کماکان ادامه دارد.

حسینی تاکید کرد: جهت گیری بیمه ایران به سمت شفافیت صورتهای مالی و ذخیره گیری مناسب است.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگار ریسک نیوز در خصوص بهبود و ترمیم مالی و ارتقا سطح توانگری شرکت بیمه ایران تاکید کرد: بیمه ایران به عنوان پدر معنوی صنعت بیمه امروز بزرگترین اندوخته های ریالی و ارزی کشور را داراست علاوه بر اینکه بزرگترین پرداختهای خسارت صنعت بیمه را نیز به نام خود رقم زده است.

وی تصریح کرد: ما هیچ دغدغه ای به لحاظ توانگری مالی نداریم .

به گفته حسینی آیین نامه توانگری مالی نمادی از شاخص های ریاضی برای نشان دادن میزان ظرفیت و قدرت شرکتهای جهت ایفای تعهداتشان است و در این راستا و در جهت ترمیم برنامه مالی خود جلسه ای در هیات مدیره شرکت تشکیل و برنامه مشخصی جهت ارایه به بیمه مرکزی تهیه و اعلام شده است که بدون شک بر طبق این برنامه ترمیم مالی توانگری بیمه ایران ارتقا خواهد یافت.

مدیر عامل بیمه ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ریسک نیوز در خصوص وضعیت  core insurance بیمه ایران گفت: یک سند راهبردی در حوزه آی تی در شرکت بیمه ایران تهیه شده است که در این سند بحث سامانه یکپارچه بیمه گری مطرح شده است در این راستا این سامانه در جریان تکمیل است و به نوعی تلفیق نرم افزارهای خارجی و توانمندی داخلی است.

به گفته از انجا که ارتقا زیر ساختهای آی تی از اهداف مهم بیمه ایران برای حرکت در هزاره سوم است برنامه های مختلفی داریم که یکی از آنها ایجاد شعبه الکترونیکی است که به زودی افتتاح می شود.

وی همچنین در خصوص افزایش نرخ دیه در سال 94 و ارزیابی از نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال آتی گفت: این مساله باید در شورای عالی بیمه به بحث کارشناسی گذاشته شود و در نهایت نرخی که متناسب با همه ذینفعان باشد استخراج شود.

سید عباس حسینی همچنین از اصلاح و بازنگری آیین نامه 60 خبر داد و گفت : بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه نظرات شرکتهای بیمه را اتخاذ کرده اند تا اصلاح این آیین نامه در دستور کار قرار گیرد.

حسینی البته به وضع عوارض تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه طی یک بازه زمانی بیش از 1800 میلیارد تومان بایت عوارض متحمل زیان شده است که باید حذف این عوارض تحمیلی سریع تر اجرایی شود.

مدیر عامل بیمه ایران در خصوص کاهش سهم این شرکت در بازار بیمه اذعان داشت:بیمه ایران حق انتخاب را به بیمه گذاران می دهد و نمی تواند خودش سهمش را کاهش دهد اما می تواند با حرکت در مسیرهای مشخص به جای رقابت ،فضای کسب و کار را برای خصوصی ها فراهم کند.

وی متذکر شد : بیمه ایران به جای رقابت کاذب  با خصوصی ها به دنبال اتحاد های استراتژیک با بیمه گران است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  3  =