مغایرتهای آماری نمایندگان دو شغله بالا گرفت

بیمه ‌مرکزی ۵ هزار نماینده دوشغله را شناسایی و اسامی آنها را برای تعیین تکلیف به شرکت‌های بیمه اعلام کرد این در حالی است که تا کنون دست کم بررسی های سه شرکت نشان می دهد اطلاعات ارایه شده دارای مغایرتهای آماری است.

به گزارش ریسک نیوز،بیمه مرکزی طی هفته جاری  بر اساس طرح ساماندهی شبکه فروش مشخصات بیش از ۵ هزار  نماینده دو شغله برای تعیین تکلیف به موسسات بیمه ابلاغ را کرد در این راستا شرکت‌های بیمه موظفند حداکثر ظرف مدت سه ماه نسبت به اصلاح وضعیت این دسته از نمایندگان بیمه اقدام کنند.

در آمار دو شغله های اعلام شده شرکت‌های بیمه آرمان، رازی و کارآفرین بالاترین درصد نمایندگان دوشغله نسبت به کل نمایندگان فعال شرکت (به ترتیب ۴۷، ۲۸ و ۲۴ درصد) را دارا هستند.

اما در نتیجه پیگیری های انجام شده ، اولین واکنش از سوی بیمه رازی صورت گرفت به طوریکه حدود 150 نفر نماینده دوشغله از شرکت بیمه دیگری به حساب بیمه رازی منظور شده  علاوه بر اینکه تعدادی از افرادی را که قبلا در بیمه رازی نماینده بوده و سالهاست که نمایندگی خود را لغو کرده و در شغل دیگری فعالیت می کنند را به حساب آمار دو شغله وارد شده است.

پیگیری های انجام شده از روابط عمومی بیمه رازی مشخص گردید  مغایرت های موجود به بیمه مرکزی ارسال شده است و با مذاکرات انجام شده به زودی اصلاحات لازم از سوی مقام ناظر انجام خواهد شد.

اما مساله اینجاست که با وجود احتساب نمایندگان دو شغله یک شرکت  به حساب شرکت بیمه دیگر ، بدون شک آمار دچار مغایرتهای زیادی است.

اطلاعات رسیده نشان می دهد دو شرکت دیگر نیز در حال تهیه متنی برای اعلام مغایرتهای موجود در این گزارش هستند.

به نظر می رسد بیمه مرکزی جهت مخدوش نبودن آمار مذکور بهتر است پس از بازنگری و هماهنگی با شرکتها جهت پایش آمار ، اصلاحیه ای را در خصوص دو شغله ها ارایه دهد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  24