طلا به ۱۴۰۸ دلار در هر اونس رسید

در پی حمایت چهره های کلیدی کنگره آمریکا از تجاوز به سوریه قمیت نفت در بازار جهانی با افزایش ۱.۵ دلاری از ۱۱۵ دلار گذشت و هر اونس طلا با ۲۰ دلار افزایش نسبت به قیمت ۱۳۸۸ دلاریِ روز گذشته در برابر ۱۴۰۸ دلار معامله شد.

به گزارش ریسک نیوز،به نقل از تسنیم، پس از حمایت چهره های کلیدی کنگره آمریکا از حمله نظامی به سوریه و افزایش نگرانی ها از تاثیر جنگ سوریه بر اختلال در عرضه نفت خاورمیانه، قیمت نفت برنت روز چهارشنبه به بالای 115 دلار در هر بشکه رسید.
هرچند سوریه از صادرکنندگان مهم نفت به شمار نمی رود، سرمایه گذاران نگران اند که تهاجم غرب به سوریه منجر به بروز ناآرامی در خاورمیانه و اختلال در عرضه نفت شود.
براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر که روز گذشته به حدود 114 دلار رسیده بود در معاملات امروز در حال حاضر در برابر 115 دلار و 39 سنت معامله می شود. بر این اساس قیمت نفت از دیروز تاکنون حدود 1.5 دلار افزایش یافته است.
قیمت نفت خام آمریکا نیز در معاملات امروز در برابر 107 دلار و 96 سنت معامله می شود که نسبت به کمترین رقم روز گذشته در حدود یک دلار رشد داشته است.

تتسو اموری، تحلیلگر بازار نفت در توکیو به رویترز گفت: «آمریکا احتمالا حمله نظامی محدودی علیه سوریه انجام خواهد داد… قیمت نفت افزایش خواهد یافت.»
تحلیلگران بانک آمریکا و بانک سوشیت جنراله پیش بینی کرده اند که در شرایط انجام حمله محدود قیمت نفت به 120 تا 130 دلار در هر بشکه خواهد رسید، در حالی که جنگ طولانی مدت می تواند قیمت نفت را تا 50 دلار در هر بشکه افزایش دهد.
در بازار طلا نیز حمایت چهره های کلیدی کنگره از اقدام نظامی محدود علیه سوریه، موجب افزایش قیمت شد.
قیمت هر اونس طلا که دیروز به رقم 1388 دلار رسیده بود در معاملات امروز به 1408 دلار رسیده که نسبت به روز گذشته 20 دلار افزایش را نشان می دهد.
پیتر فانگ،  تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «بازارها امروز خیلی ساکت اند و ما در انتظار تحولات آینده در مورد سوریه هستیم.»

وی افزود: «تا آن زمان دامنه معاملات بسیار محدود خواهد بود. به نظر می رسد که قیمت ها ممکن است افزایش یابند، اما تنش ها در سوریه تا حدی موجب افزایش قیمت خواهد شد.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

96  −  89  =