یک شگرد جدید تخفیف از سوی شرکتهای بیمه/ انعقاد قرارداد ثالث با ۲۰ درصد تخفیف در پوشش تبلیغ شرکت بیمه بر اتوبوسهای شهری

یکی از ابداعات شرکتهای بیمه انعقاد برخی قرادادها با شرکت واحد و اتوبوس رانی و ارایه تخفیفات خاص در زیر پوشش تبلیغ شرکت بیمه بر روی اتوبوس های شرکت واحد است.

به گزارش ریسک نیوز،با ابلاغ قانون جدید ثالث بسیاری از فعالان بازار بیمه تبصره 4 ماده 18 قانون جدید شخص ثالث را یکی از نقاط قوت آن می دانند اما سوال اساسی اینجاست که تا چه حد این تبصره قانونی می تواند ضمانت اجرایی داشته باشد در حالیکه تجارب نشان داده همیشه شرکتهای بیمه راههایی برای دور زدن قوانین را یافته اند که این راهکارهای اتخاذی ضمانت اجرایی قانون را با چالش مواجه کرده است ..

تا کنون برخی گزارشات از بازار بیک از بکارگیری راهکاریهایی برای دور زدن تخفیف مجاز در قانون جدید خبر می دهند این درحالی است که  کلیه شرکتهای بیمه از تاریخ 95/3/29 تخفیفات را به ظاهر جمع آوری کر ده اند اما همچنان برخی شرکتهایی که تنها راه حیات و پایداری در بازار را فروش ثالث همراه با تخفیف می دانند  راهکارهایی را برای ادامه دادن به تخفیفات غیر فنی  پیدا می کنند، راهکارهایی که ظاهرا می تواند از دید نهاد نظارتی پنهان بماند این در حالی است که رئیس کل بیمه مرکزی در اظهار نظرهای خود اذعان داشته حتی با تخفیف دو و نیم درصد نیز چندان موافق نیست.

یکی از ابداعات شرکتهای بیمه انعقاد برخی قرادادها با شرکت واحد و اتوبوس رانی  و ارایه تخفیفات خاص در زیر پوشش تبلیغ شرکت بیمه بر روی اتوبوس های شرکت واحد است.

این راهکار جهت دور زدن تخفیف مجاز مندرج در قانون بدین صورت است که یک قرارداد انجام تبلیغات مثلا  برروی بدنه اتوبوسها بین شرکت بیمه گر و اتحادیه مربوطه منعقد می گردد و پس از ارائه چکهای اقساط کل حق بیمه ازطرف اتحادیه به شرکت بیمه ، شرکت بیمه نیز چک مربوط به هزینه تبلیغات را به میزان مثلاً 20 درصد حق بیمه به بیمه گزار تحویل می دهد و ازاین راه عملاً 20 درصد تخفیف در بیمه نامه اعمال خواهد شد که این موضوع دقیقاً به معنای دور زدن قانون است.

لازم بذکر است ، یکی از شرکتهای خدمات بیمه ای به ریسک نیوز عنوان کرد وقتی با مسئول امور بیمه ای اتوبوس رانی و شهرداری جهت مذاکره و انعقاد قرارداد مراجعه کردیم  اذعان داشت، ما توانسته ایم از یکی از شرکتهای بیمه 20درصد تخفیف بگیریم بدین صورت که یک قرارداد انجام تبلیغات مثلا  برروی بدنه اتوبوسها بین شرکت بیمه گر و اتحادیه مربوطه منعقد می گردد و پس از ارائه چکهای اقساط کل حق بیمه شرکت بیمه نیز چک مربوط به هزینه تبلیغات را به میزان  20 درصد حق بیمه به ما تحویل می دهد.

در این صورت به ظاهر حق بیمه کامل پرداخت شده اما در پوشش تبلیغات ، تخفیف مورد نظر شرکت بیمه اعمال شده است.

گفتنی است ، شنیده ها خبر می دهد ،اتوبوس رانی تهران علاوه بر نهایی شدن قرارداد با یکی از شرکتهای کوچک بازار قرار است یک قراداد همراه با تخفیفات مذکور نیز با یکی از شرکتهای بزرگ بازار  منعقد کند.

لازم بذکر است ، در پی تماس های مکرر با رسانه ریسک نیوز این مطلب مندرج گردید و نهایتا مجاز بودن این عمل یا غیر مجار بودن آن از طریق پیگیری های نهاد نظارتی مشخص خواهد شد.

اگرچه شرکتهای بیمه جهت  تدوام فروش، از تاکتیک ها و شگردهای دیگری جهت تخفیف بهره می برند

یکی از شگردهای تخفیف به این صورت  است که روی برگه بیمه نامه، قیمت قانونی درج می شود ولی از بیمه گذار مبلغ کمتری اخذ می شود و عملا به مشتری با ظاهری کاملا قانونی تخفیف غیر مجاز داده می شود.

 

دومین راه برای ارائه تخفیف ثالث، استفاده از ارائه بیمه آتش سوزی رایگان و یا حوادث مجانی در کنار بیمه نامه شخص ثالث است که البته مورد اقبال مشتریان به صورت جدی قرار نمی گیرد. این راهکار شبه تخفیفی، عملا مغایرتی با قانون ندارد و بعضا شرکت ها از این روش استفاده می کنند.

 

در روش دیگری، تخفیف مدنظر ثالث روی بیمه بدنه اعمال می شود و مجموعا در مواردی که بیمه گذار، خریدار هر دو پوشش بیمه ای است، جمع مبلغ پرداختی نسبت به زمان قبل از اعمال قانون جدید بیمه شخص ثالث، تغییری ندارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

34  −    =  26