استقبال قابل توجه مردم آمریکا از غذاهای حلال

با وجود افزایش احساسات منفی نسبت به مسلمانان در آمریکا در نتیجه کمپین‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست‌جمهوری، محبوبیت غذاهای حلال در میان مردم این کشور افزایش یافته است.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از پایگاه خبری «astroawani»، گاهی گرایش‌های آشپزی همگام با گرایش‌های سیاسی حرکت می‌کند. به عنوان مثال بعد از جنگ آمریکا و آلمان، کلم رنده شده آلمانی «کلم آزادی» نام گرفت و به خاطر سردی روابط با فرانسه سیب‌زمینی سرخ کرده فرانسوی، سیب‌زمینی سرخ‌کرده آزادی نامیده می‌شود.

 

اما گاهی هم اتفاقات عجیبی می‌افتد. در این فصل انتخاباتی که به خاطر فعالیت‌های دونالد ترامپ، مسلمانان آمریکا احساس و شرایط خوبی ندارند، فروش محصولات غذایی حلال نه فقط میان مسلمانان آمریکا بلکه میان غذادوست‌های ماجراجو افزایش یافته است.

 

در سال ۱۹۹۸ «شاهد امان‌الله» شاید فقط حدود ۲۰۰ مکان در سراسر آمریکا می‌توانست پیدا کند که غذای حلال سرو می‌کردند از این رو بود که او وب‌سایتی را برای پیدا کردن غذاهای حلال راه‌اندازی کرد.

 

امروز او ۷۶۰۰ مکان را می‌شناسد و می‌گوید که غذای حلال حتی میان افرادی که نسبت به مسلمانان محتاط هستند، هم طرفدار دارد.

 

امان الله می‌گوید: غذا یک رابط خوب برای گسترش روابط فرهنگی است.

 

 

گسترش غذای حلال در بازار آمریکا

در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها فروش محصولات حلال در مدت ۱۲ ماه (۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳) ۱۵ درصد افزایش داشته و به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

 

به گفته شورای تغذیه و غذای اسلامی آمریکا که مسئول صدور گواهی حلال و آموزش در این رابطه است، به طور کلی از رستوران‌ها تا سوپرمارکت‌ها، فروش محصولات حلال در سال جاری ۲۰ میلیارد دلار بوده که افزایش قابل‌ توجهی داشته است.

 

نگاهی به بافت جمعیتی نیز نشان می‌دهد که بازار حلال برای سرمایه‌گذاران بازار کم‌خطری است.

 

بیش از سه میلیون مسلمان در آمریکا زندگی می‌کنند که پیش‌بینی می‌شود، جمعیت آن‌ها تا سال ۲۰۵۰ حدود سه برابر شود و مسلمانان از یهودیان که بزرگترین گروه دینی غیرمسیحی آمریکا هستند، پیشی بگیرند، همین امر بازار حلال را بازاری با آینده‌ای سود ده می‌کند.

 

البته سازمان‌های اسلامی آمریکا معتقدند که جمعیت مسلمانان بیش از آن چیزی است که اعلام می‌شود.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  4  =