دور زدن قوانین؛ مانع فعالیت موسسات رتبه بندی

قطعا حضور موسسات رتبه بندی اعتباری خارجی به انتقال دانش و تجربه متقابل منتهی می شود.

به گزارش ریسک نیوز از  اخبار پولی مالی، محمد عبدالله نژاد، کارشناس صنعت بیمه در باره رتبه بندی اعتباری و اهمیت آن در بازار به خبرنگار ما گفت: تعریفی که صاحبان شغل و تجارت از رتبه بندی اعتباری ارائه می کنند؛ متفاوت از تعریفی است که توسط بنگاه های طرف معامله آن ها مطرح می شود.
عبدالله نژاد ادامه داد: همچنین تعاریف بین المللی و استاندارد هم در رابطه با رتبه بندی اعتباری وجود دارد، درواقع هر شخص و نهادی براساس ظن خود تعریفی را در این باره ارائه می کند.
وی تصریح کرد: عمده ترین مشتریان بانک ها در بحث اعتباربخشی، آن هایی هستند که در حساب جاری خود پول داشته باشند؛ علی الخصوص افرادی که در پایان ماه مانده ای در حساب جاری خود دارند.
عبدالله نژاد با بیان اینکه در بحث رتبه بندی اعتباری شرکت های بیمه، به پرتفوی و آورده شرکت ها توجه می شود؛ اظهار داشت: در کشور ما هنوز برنامه و قانون مدونی برای رتبه بندی نمایندگان حقیقی و حقوقی و حتی شرکت ها وجود ندارد. درواقع بنگاه هایی هم که به بحث رتبه بندی مشتریان خود وارد می شوند براساس ظن و برداشت خود به این امر اقدام می ورزند.
وی در رابطه با چرایی عدم فعالیت موسسات رتبه بندی اعتباری در ایران معتقد است: به این دلیل که نواقص و تبصره های زیادی در این باره وجود دارد و در بسیاری از موارد عمدتا تلاش همگان بر این است که قوانین را دور بزنند. متاسفانه همواره کسب سود بیشتر در همکاری های متقابل شرکت ها ملاک قرار می گیرد نه درست و طبق اصول کارکردن.
این کارشناس صنعت بیمه در پاسخ به این پرسش که آیا با فعالیت موسسات رتبه بندی اعتباری خارجی در ایران موافقید یا خیر؛ به اخبار پولی مالی گفت: نمی توان مرزهای کشور را به روی دیگران بست؛ شاهد هستیم که کشورهای قاره سبز به هیچ وجه دارای پرچین و یا مرزی نیستند و مانعی برای رفت و آمد در داخل کشور آن ها وجود ندارد.
وی با اشاره به ضرب المثل «همه چیز را همگان دانند» گفت: با ورود این شرکت ها ایده ها و خلاقیت های جدید نیز به کشور وارد می شود. قطعا حضور آن ها به انتقال دانش و تجربه متقابل منتهی می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  1